451
Як змінились вподобання українських автовласників
— Технології&Авто

За минулі 4 роки українці все менше схиляються до покупки «свіжопригнаних» дизелів, натомість їхню частку займають бензинові варіанти, і ще більше — електричні. Легковики з гібридними силовими установками, навіть попри певне статистичне нарощення частки, не займають вагомого місця у сегменті імпорту.
Попри розвиток електротранспорту, бензинові автомобілі залишаються найпопулярнішим вибором. У першому півріччі 2025 року вони охопили 46,1% ринку, лише трохи поступившись результату минулого року (47,6%).
Про це пише Інститут дослідження авторинку.
Попит тримається завдяки:
- широкому вибору моделей у Європі,
- імпорту зі США де фактично всі легковики бензинові,
- порівняно простішому та дешевшому обслуговуванню,
- деякі варіанти дозволяють конверсію на ГБО.
Дизель — стрімке падіння з вершини
У 2022 році дизель мав 56,9% частки ринку імпортних уживаних авто. У 2025-му — лише 23,2%. Причини такого обвалу:
- посилення обмежень на дизелі в Європі (екозони, податки),
- відсутність попиту на старі дизельні авто в самій Європі, утилізаційні програми,
- відсутність дизелів у США,
- зміна розуміння: дизель — це вже не «економно й надійно», а «дорого й ризиковано».

Електромобілі — вибухове зростання
Зростання частки електромобілів — один з найпомітніших трендів:
1,2% → 10,7% → 16,7% → 22,1% (2022 → 2025).
Що змінилось:
- зарядна інфраструктура в Україні вже не викликає паніки,
- авто з Китаю, США, Кореї стали доступнішими,
- ранні власники Tesla та Leaf стали найкращими рекламними агентами,
- стає більше моделей з «міжобласним» запасом ходу (батареї на 60+ кВт-год)
- економія на пальному знову актуальна (підвищення цін на АЗС).
Крім того, цього року покупців додатково активізує наближення розмитнення електромобілів з ПДВ з 2026 року, що сумарно збільшить вартість тих самих моделей на ринку на чверть, а то й на третину.
Гібриди — зростають
Легковики з гібридними силовими установками у 2025 році мають частку 4,8%. Це небагато, але тренд позитивний. Порівняно з 2022 роком частка зросла в 4 рази. Причини:
- стає більше доступних гібридних Toyota, Ford, KIA, Honda та інших,
- реальна економія в міському циклі без втручання в конструкцію авто (порівняно з ГБО).
Стримує розвиток сегмента — обмежений вибір моделей, вищі ціни, подекуди — специфіка обслуговування машин «два в одному».
ГБО
Частка легковиків, що використовують як пальне бензин та/або газову суміш, тобто мають на борту газобалонне обладнання (ГБО) як додаткову систему, невелика — від 3,4% до 4,9%, без тенденції до збільшення чи зменшення.
Подібна картина і з «чисто-газовими» авто, здебільшого корейськими, які належать до групи LPI — після хвилі популярності (якщо так можна назвати частку серед імпортованих у 0,7% у 2022 році) кількість реєстрацій таких авто знизилася до 0,3% у 2025.
За матеріалами: Інститут досліджень авторинку
Поділитися новиною
Також за темою
Експерти назвали автомобілі з двигунами, які практично «неможливо вбити»
Ford та Renault разом випускатимуть автомобілі
Honor оголосила про вихід першого у світі роботизованого смартфона (відео)
ЄС почав антимонопольне розслідування щодо Google через використання контенту ШІ
Google та Apple спільно працюють над спрощеним переходом між Android та iPhone
Відпочинок водіїв та обов’язкові тахографи: про що новий законопроєкт
