Ринок електромобілів у липні встановив рекорд: найпопулярніші моделі
У липні українці придбали 7 тисяч нових та вживаних електромобілів. Це на 51,5% більше, ніж було у липні минулого 2023 року, та на 12% більше, ніж було у червні.
Про це повідомляють експерти Інституту досліджень авторинку.
Попри нерегулярне постачання електроенергії та черги на окремих електрозарядних станціях сегмент легкових автомобілів групи BEV в Україні не зменшує темпів, а навіть їх нарощує. Кількість «свіжопригнаних» легковиків минулого місяця (про що далі) виявилася рекордною.
Імпортовані вживані електромобілі зайняли 54,5% ринку, кількість перших реєстрацій — 3805. І це наразі історичний максимум.
На внутрішньому ринку було укладено 2193 угоди купівлі-продажу щодо електромобілів, що складає частку 31,4%.
Новими куплено 14,1% електричних авто (988 шт.). Що зовсім недалеко від поки історичного рекорду для цього підсегмента, який був встановлений у лютому цього року, коли кількість нових електромобілів перейшла за позначку в одну тисячу штук.
Парк електромобілів
Станом на початок липня 2024 року загальний парк автомобільної техніки з електричними двигунами складає 115 857 шт., зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв’язку з вибракуванням та вивезенням за кордон).
Внутрішній ринок
Лідером на українському внутрішньому ринку електромобілів залишається Tesla, чиї авто одні з кращих за характеристиками й можливостями, на додачу зараз на них надзвичайно знизилися ціни. Частка машин цього американського виробника майже сягнула третини вторинного ринку — 29,4%.
Також до трійки фаворитів українських покупців увійшов Nissan (23,5%), якому донедавна вдавалося утримувати першість впродовж майже 10 років завдяки найдоступнішій і тому наймасовішій моделі Nissan Leaf.
Volkswagen зайняв проміжну позицію між лідерами та «пелотоном», маючи частку понад десять відсотків (12,6%), однак меншу, ніж дві згадані вище марки. Частка інших — менша за 5%.
У топ-20 моделей електромобілів перше місце на внутрішньому ринку зі значним відривом від найближчих конкурентів займає Nissan Leaf. У липні щодо таких уклали 493 угоди купівлі-продажу.
На другій сходинці Tesla Model 3, щодо якої уклали 291 угоду, на третій — Volkswagen e-Golf (161 шт.).
На четвертому місці Tesla Model Y з підсумком 158 перереєстрацій, п’ята позиція у Tesla Model S, яку переоформили на нового власника 144 рази.
Імпорт вживаних
У сегменті імпорту першість теж за Tesla, причому не перший місяць — таких на першу реєстрацію було подано 1157 автомобілів.
Nissan, який переважає у парку BEV, у цьому списку другий з підсумком 607 імпортованих авто.
На третій позиції Volkswagen (327 шт.), на четвертій — Hyundai (310 шт.). Замикає п’ятірку KIA за підсумком 199 електричних автомобілів.
Серед моделей «свіжопригнаних» електромобілів кілька місяців триває цікава боротьба за першість: Nissan Leaf (530 шт.) зумів повернутися на вершину списку, змістивши Tesla Model 3 (432 шт.) на другу позицію. Не менш цікаво виглядає розрив між «родичами» — Tesla Model 3 та Model Y (419 шт.) — різниця цього разу всього у кілька автомобілів.
На четвертій позиції Tesla Model S (217 шт.), навіть попри те, що зараз це найдоступніша модель з сімейства Тесла. Замикає п’ятірку Volkswagen e-Golf, з підсумком 209 перших реєстрацій.
Продажі нових
Першість у списку марок нових легковиків групи BEV (несподівано) другий місяць поспіль у Honda, з 268 автомобілями та часткою у сегменті 27,1%.
Друге місце з результатом 209 авто та 21,2% у BYD, третє у Nissan зі 121 авто та часткою 12,2%. І аж на четвертій позиції лідер попередніх періодів Volkswagen, з підсумком 106 авто та часткою 10,7%.
П’яте місце отримав Zeekr, 84 електромобілі та частка 8,5%.
Страхування автомобіля: обирайте автоцивілку від найкращих страхових компаній України 🚗
За матеріалами: Інститут досліджень авторинку
Поділитися новиною