Договір із банком. На що звертати увагу, щоб не отримати невиправданий чотирикратний борг — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Договір із банком. На що звертати увагу, щоб не отримати невиправданий чотирикратний борг

Особисті фінанси
5994
На що звертати увагу під час підписання договорів з банком, розповіли в Національному банку України.
“Уявіть ситуацію: ви підписали з банком анкету-заяву і отримали дві платіжні картки – звичайну платіжну та кредитну з лімітом 5 тис. грн. З часом ви перестали користуватися карткою, однак не стали її закривати. Через кілька років отримали запрошення до суду і дізналися, що кредитний ліміт у розмірі 5 тис. грн переріс у борг 20 тис. грн”, – ідеться в повідомленні.
Клієнт, підписуючи анкету-заяву, поставив «галочку», що ознайомився з умовами та правилами обслуговування, погоджується з договором та готовий роздрукувати свій примірник із вебсайту банку.
“Проте така анкета або договір приєднання фактично можуть бути кредитним договором із банком. Підписуючи ці документи, ви можете отримати зобов’язання. Навіть якщо не повністю зрозуміли умови користування кредитним лімітом”, – кажуть у Нацбанку.
Як уникнути такої ситуації:
  • звертайте увагу на вартість користування кредитним лімітом;
  • звертайте увагу на те, що за умовами договору фінансова установа може отримати право змінювати в односторонньому порядку комісії, тарифи, а також розмір кредитного ліміту. Однак, вона зобов’язана повідомляти про відповідні зміни на своєму вебсайті за 30 днів до вступу їх у дію;
  • візьміть у банку паспорт споживчого кредиту, в якому відображено вартість та основні умови кредитного ліміту. Банк зобов’язаний його видавати у випадку кредиту більше мінімальної зарплати (зараз це 5238 грн), інакше він порушує Закон України “Про споживче кредитування”.
Договір із банком. На що звертати увагу, щоб не отримати невиправданий чотирикратний борг

Довідка Finance.ua:

  • Раніше Національний банк ухвалив нові вимоги, за якими банки повинні розкривати повну інформацію про свої послуги, зокрема і вартість, на своїх вебсайтах та у рекламі.
  • Нацбанк дав додатковий час банкам на адаптацію до нових вимог щодо розкриття інформації. Нові вимоги працюють з 2 червня 2020 року.
  • Торік до Національного банку України надійшло майже 17 тис. звернень громадян зі скаргами на роботу банків, близько третини з них стосуються відносин у сфері кредитів.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас