Нацбанк дав додатковий час банкам на адаптацію до нових вимог щодо розкриття інформації — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нацбанк дав додатковий час банкам на адаптацію до нових вимог щодо розкриття інформації

Кредит&Депозит
1662
Банки отримали додатковий час для розкриття повної інформації про послуги в рекламі та на сайтах.
Про це повідомляється на сайті регулятора.
“Національний банк, ураховуючи низку пропозицій учасників ринку та банків до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг, дав фінансовим установам додатковий час на адаптацію до нових вимог щодо розкриття інформації про послуги на вебсайтах та в рекламі”, – ідеться в повідомленні.
Коли запрацюють вимоги. Починаючи з 2 червня 2020 року (раніше вимоги до вебсайтів мали вступити в дію з 2 березня 2020 року).
“Упродовж лютого-травня 2020 року Національний банк разом із банками проведуть спільну роботу та відпрацюють вимоги, аби з червня споживачі могли легко отримувати від фінансових установ вичерпну, прозору та зрозумілу інформацію про банківські послуги”, – повідомляють у Нацбанку.
Головні зміни, які повинні відбутись:
  • на вебсайтах та рекламі банків – має з’явитися достовірна, правдива, актуальна та достатня за обсягом інформація про послуги, їхню повну вартість для споживача, умови отримання та ризики;
  • це дасть змогу споживачеві приймати справді зважені фінансові рішення.
Профільний підрозділ Національного банку – Управління захисту споживачів фінансових послуг – з 2 червня 2020 року почне здійснювати щоденний моніторинг вебсайтів і реклами банків та контролювати дотримання вимог до розкриття інформації. За їх недотримання порушників каратимуть штрафом від 300 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожен випадок.
Вимоги до інформації послуг банків:
  • надавати вичерпну інформацію про послуги на вебсайті в єдиному уніфікованому форматі: вказувати повну вартість послуги, у тому числі комісії третім особам та платежі за додаткові послуги, періодичність погашення кредиту, умови дострокового повернення, можливі штрафи у випадку невиконання клієнтом зобов’язань тощо;
  • споживач повинен мати змогу завантажити з вебсайту файл із інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики тощо, а також легко порівняти послуги декількох різних банків;
  • розмістити на вебсайтах банків калькулятори для розрахунку витрат або доходів від послуги;
  • вказувати у рекламі істотні характеристики банківської послуги: інформацію про повну вартість, умови отримання послуги, ризики тощо.

Довідка Finance.ua:

  • Національний банк змінив підхід, за яким банки розраховуватимуть вартість споживчого кредиту.
  • Це зроблено у зв’язку з уведенням у дію 19 січня 2020 року нових вимог законодавства з питань захисту прав споживачів фінансових послуг.
До речі, портал Finance.ua проаналізував кредитні пропозиції більшості українських банків. Найкращі ми відібрали в спеціальному сервісі.

Порівняти і підібрати кредит можна тут

За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас