Умови договору з фінкомпанією порушують ваші права. НБУ пояснив, як діяти в такому випадку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Умови договору з фінкомпанією порушують ваші права. НБУ пояснив, як діяти в такому випадку

Особисті фінанси
492
Національний банк зафіксував випадки, коли фінансові установи передбачають у договорах умови, які порушують або обмежують права споживачів.
Про це повідомляється на сайті регулятора.
«Одна із найважливіших порад Національного банку України для споживачів фінансових послуг — завжди уважно читати договір з фінансовою установою перед його підписанням. Саме договір є „останньою інстанцією“: там детально вказані умови кредиту чи іншої послуги, розмір відсотків, комісії, дата повернення позики, санкції та наслідки у випадку прострочення», — сказано в повідомленні.
Приклади порушень, які виявляв НБУ:
  • споживач не погасив повністю борг, тому кредитодавець у односторонньому порядку продовжує строк дії кредитного договору нібито для повного погашення. Водночас продовжується дія усіх платежів за кредитом з одночасним збільшенням процентної ставки;
  • кредитодавець описує умови договору у вигаданих термінах, які перетинаються або збігаються за їх суттю з іншими термінами. Такі поняття можуть увести споживача в оману, навіявши неправильне розуміння умов договору;
  • кредитодавець нараховує проценти за кредитним договором як відповідальність за прострочення протягом дії карантину, всупереч установленій Законом України «Про споживче кредитування» забороні на такі нарахування;
  • єдиним загальним підписом під договором споживач дає згоду на обробку своїх персональних даних (не розуміє, яких саме) та даних третіх осіб, доступ до яких отримує кредитодавець із телефонної книги споживача та відкритих даних.
Як діяти споживачеві:
  • якщо ви уклали договір, умови якого порушують ваші права і суперечать законодавству, письмово поскаржтеся керівництву фінустанови;
  • якщо ваша скарга залишилася без результату, зверніться до Національного банку України. У випадку порушень прав споживачів НБУ має повноваження застосувати до фінустанови заходи впливу або накласти штрафні санкції. Проте Національний банк не має повноважень визнати договір неправомірним або несправедливим та анулювати його. Це може зробити лише суд.
Як Нацбанк планує запобігати порушенням прав споживачів:
  • регулятор планує встановити додаткові вимоги до договорів небанківських фінустанов із клієнтами. Так, регулятор планує заборонити включати до договорів недобросовісні умови надання послуг. Аналогічні вимоги вже ухвалені для банків.

Довідка Finance.ua:

  • Оформлений онлайн договір рівноцінний звичайному паперовому договору.
  • Національний банк встановив додаткові вимоги до банківських договорів для розкриття повної інформації про послуги. Йдеться про вимоги до договорів про споживчий кредит, вклад (депозит), а також відкриття та ведення поточного рахунку.
  • Чимало українців у певних життєвих ситуаціях звертаються до послуг мікрокредиторських компаній. З нового року почали діяти нові правила мікрокредитування.
Читайте важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr 🤫
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас