2215
У бізнес-омбудсмена озвучили зростаючу проблему українських підприємців
— Фондовий ринок
У другому кварталі поточного року Рада бізнес-омбудсмена (РБО) розглянула 385 звернень підприємців, які скаржилися на порушення держорганів, і закрила 297 розслідувань.
Про це повідомила прес-служба ради.
Найчастіше бізнес скаржився на дії таких держорганів (90% від усіх звернень):
- податкових – 68%;
- правоохоронних – 12%;
- державних регуляторів – 5%;
- митниці – 3%;
- місцевих органів влади – 2%.
У квітні-червні активізувалася проблема включення підприємств до списку ризикових платників податків. До РБО надійшли 64 скарги, що на третину більше в порівнянні з першим кварталом поточного року і в чотири рази перевищує показники за той же період минулого року.
“Перш за все, список ризикових платників податків повинен використовуватися для відстеження компаній, причетних до незаконних махінацій з ПДВ”, – підкреслив бізнес-омбудсмен Марчін Свенчицький.
За його словами, критерії віднесення підприємств до такого переліку часто є незрозумілими, а інструмент використовується не за призначенням, і це створює необґрунтований тиск на бізнес.
Також підкреслюється, що внаслідок карантинного мораторію кількість оскаржень результатів податкових перевірок (55 скарг) зменшилася на 39% в порівнянні з першим кварталом. Водночас проблема невиконання держорганами судових рішень залишалася актуальною для підприємців – подано 21 скаргу.
Майже три чверті звернень надійшли від представників малого та середнього бізнесу.
Найбільше число звернень в таких галузях:
- оптова торгівля – 22%;
- промислове виробництво – 14%;
- сільське господарство – 13%;
- ринок нерухомості – 11%;
- приватні підприємці – 10%.
До того ж в РБО анонсували нове системне дослідження про адміністрування податків. Станом на 1 липня надійшла 4241 така скарга, що становить 57,5% від загальної кількості.
Довідка Finance.ua:
- Для малого та середнього бізнесу в Україні створили онлайн-платформу «Факторинг Хаб», завдяки якій бізнес отримає додатковий фінансовий інструмент.
- Український бізнес починає виходити з карантину. За період карантину найбільш кризовим для українського бізнесу виявився шостий тиждень. З цього часу показники українського бізнесу починають рости.
Читайте важливі поради, які стануть в нагоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr 🤫
За матеріалами: УБР
Поділитися новиною