Більшість бізнесів готові до відключень е/е і мають плани, як пережити зиму — опитування
Переважна більшість (88%) із 139 компаній, що працюють у різних сферах економіки України та є учасниками опитування Американської торговельної палати / Devoitte: стратегія стійкості до зими 2024−2025, готові до тривалих відключень електроенергії, а третина з них можуть самостійно забезпечити своє енергопостачання впродовж 24 годин і більше.
Це випливає з результатів опитування.
Як зазначила партнерка департаменту консалтингу Devoitte в Україні Олена Бойченко, майже 80% із опитаних компаній заявили, що відсутність електроенергії безумовно впливає на їхню діяльність, і тому вони приділили увагу альтернативному енергозабезпеченню, зокрема з 2022 року.
«Практично всі учасники нашого опитування — 94% - кажуть, що у них є плани щодо того, як вони збираються пережити зиму, або вони такі плани розробляють», — зазначила Бойченко.
Водночас, генератори є одним із найпоширеніших джерел енергії — їх застосовують 86% опитаних, 14% користуються сонячними панелями, 13% мають газові установки, 11% імпортують електроенергію, по 1% опитаних мають біо- та вітроустановки, 4% не користуються жодними резервними джерелами.
Близько 40% підприємств намагаються диверсифікувати свої джерела енергії, намагаючись об’єднати генератори з іншими типами енергії, наприклад, сонячними панелями або газовими установками.
Найбільш значним впливом тривалих відключень електроенергії, про який повідомили майже дві третини респондентів (62%), є збільшення фінансових витрат на закупівлю палива, генераторів тощо. Більшість компаній також відзначили високу вартість і недостатню кількість резервного обладнання.
Проведене опитування визначило, що від тривалої відсутності е/е найбільше страждають сектор продажу (35%), виробничий сектор (32%) та IT (27%).
Бойченко також зазначила, що відключення е/е суттєво впливають на роботу складів, логістику, транспорт, офіси.
За її словами, 22% респондентів довелося вносити зміни в їхню діяльність, зокрема переносити виробничі майданчики (в межах і за межі України) або віддавати частину функцій на аутсорсинг, а також припиняти діяльність.
Водночас зазначалося, що компанії зосереджуються на деяких рішеннях щодо підвищення енергоефективності, оптимізації освітлення, щоб мінімізувати споживання електроенергії, деякі замислюються про зміну робочих графіків.
Також представниця Devoitte звернула увагу, що забезпечення безперебійного електропостачання в офісних приміщеннях збільшило кількість працівників, які працюють у них, перш за все тих, хто перебуває на віддаленій роботі.
Водночас вона акцентувала, що більшість респондентів, які працюють в Україні, намагаються знайти рішення, що дають змогу утримати співробітників і працювати всередині країни.
Водночас, як випливає з презентації, 69% респондентів вважають програму фінансової підтримки для встановлення резервного електропостачання та/або додаткової генерації ключовими заходами підтримки свого бізнесу.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною