З 2022 року все більше айтівців працюють в невеликих компаніях
10 років тому в Україні домінували невеликі компанії на 50 чи менше людей: в них працювали 41% айтівців. Майже стільки ж працювали в компаніях на 50−1000 людей — 39%. У великих компаніях на 1000 чи більше співробітників працювали 19% айтівців.
Про це йдеться у дослідженні Dou.Ua.
З 2017 року почалося активне зростання компаній: частка айтівців, які працюють у компаніях зі 1000 чи більше особами, зросла з 16% в 2017 році до 29% в 2022. Після повномаштабного вторгнення тенденція змінилася: два роки поспіль частка фахівців у великих компаніях знижується (зараз тут працюють 22% айтівців).
Хочу отримати гроші до зарплати 💸
Натомість частка фахівців, які працюють у невеликих компаніях до 50 осіб, з 2022 року зросла з 26% до 31%, а в компаніях середнього розміру (від 50 до 1000 фахівців) — з 45% до 47%.
Продуктові компанії найчастіше середнього розміру: 56% айтівців, які задіяні в продукті, працюють у компаніях на 50−1000 співробітників. Великі компанії частіше мають сервісну модель: 38% співробітників сервісних компаній працюють у компаніях на 1000 і більше людей. Стартапи переважно невеликі: 78% їхніх співробітників працюють у компаніях до 50 людей. Аустафінгові компанії не мають яскраво вираженої специфіки розміру компаній.
Гіг-контракти набирають обертів
ІТ-компанії в Україні переважно працюють з ФОПами: так оформлені 73% айтівців.
Пік ФОПів в ІТ-компаніях припав на 2021−22 роки: тоді 86−87% айтівців були оформлені таким чином. З 2018 року частка ФОПів постійно зростала, як за рахунок зменшення частки айтівців, оформлених згідно з КЗпП, так і за рахунок тих, хто отримував гроші «в конверті».
З 2023 року тенденція змінилася: частка ФОПів падає через появу гіг-контрактів. Зараз 13% айтівців мають гіг-контракти. Потроху зростає і частка фахівців, оформлених згідно з КЗпП, проте тут зростання не таке суттєве: зараз так працюють 9% айтівців.
Найактивніше переходять з ФОПів на гіг-контракти продуктові та сервісні компанії: 15% айтівців в продукті і 13% в сервісних компаніях мають гіг-контракти. Аустафінгові компанії роблять це рідше: 86% айтівців, які співпрацюють з ними, мають ФОП і лише 8% гіг-контракт. Стартапи також переважно використовують ФОПи (74%) і досить часто взагалі не оформлюють співпрацю з айтівцями (14%).
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною