296
Споживачі фінпослуг торік звернулися до НБУ 15 тис. разів: на що скаржаться клієнти
— Особисті фінанси
Упродовж 2020 року Національний банк отримав та опрацював 15 904 письмові звернення. Найчастіше споживачі звертаються стосовно кредитів.
Про це повідомляється на сайті НБУ.
«У другому півріччі 2020 року кількість звернень до Національного банку зросла порівняно з першим півріччям. Причина — розширення повноважень Національного банку, який з 1 липня 2020 року став регулятором небанківських фінансових установ: фінансових, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів та кредитних спілок», — ідеться в повідомленні.
Читайте також: Захист прав споживачів: НБУ почне контролювати банки
До контакт-центру Національного банку впродовж 2020 року надійшло 33 550 звернень.
На що найбільше скаржаться українці:
- головною темою письмових звернень громадян стосовно роботи банків стали відносини за кредитними договорами — опрацьовано 2 690 письмових звернень;
- 1 594 звернення щодо електронних платіжних засобів і розрахунків;
- 946 — стосувались якості обслуговування в банках;
- 391 — відносин за депозитними договорами;
- 779 — інші питання.
Серед найпоширеніших тем у зверненнях споживачів про роботу небанківських фінансових установ:
- відносини за кредитами — 3 064;
- колекторська діяльність — 2 171;
- відносини за обов’язковими видами страхування — 1 271;
- відносини з кредитними спілками — 326;
- відносини за добровільними видами страхування — 228;
- щодо обробки персональних даних — 189;
- інші питання — 740 звернень.
Надокучливі колектори: як правильно розмовляти, куди скаржитись і хто може захистити 🧐
У близько 40% письмових звернень були виявлені ознаки порушень прав споживачів.
Типові порушення прав споживачів, виявлені в 2020 році:
- агресивна поведінка колекторів;
- порушення правил обробки персональних даних споживачів;
- нав’язування додаткових послуг: оформлення кредитної картки під час отримання пенсійної чи зарплатної, страхування життя під час обміну валют тощо;
- зміна тарифів на обслуговування рахунку в банку без попередження споживача;
- неправомірні нарахування відсотків, комісій, штрафів та пені за кредитними договорами;
- внесення неправомірних пунктів до тексту договору та порушення норм законодавства України.
Читайте важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr 🤫
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною