0 800 307 555
0 800 307 555

У ВР зареєстрували законопроєкт про урівняння акцизу на автомобільне пальне: як може змінитися ціна на бензин та газ


У ВР зареєстрували законопроєкт про урівняння акцизу на автомобільне пальне: як може змінитися ціна на бензин та газ

Народні депутати зареєстрували законопроєкт, яким хочуть урівняти акцизні податки на автомобільне пальне. Експерти кажуть, що така ініціатива давно назріла, адже ці гроші йдуть на будівництво доріг і “зрівняйлівка” в ціні на пальне дозволить додатково залучити мінімум п’ять мільярдів гривень.

Про це йдеться в сюжеті ТСН.

Нині газ – найдешевший вид пального. Вартість порівняно з бензином нижче майже вдвічі. Це в роздріб. А на виході із заводу газ і бензин вартують майже однаково, пояснюють експерти.

“Сьогодні в вартості бензину більша частина  - це податки. Акцизний податок на сто відсотків йде на будівництво доріг”, - каже Леонід Косянчук, експерт енергетичних ринків.

Тобто, левову частку ціни пального в Україні становлять акцизи. Що вищий акциз – тим дорожче пальне.

“Два однакові автомобілі однаково псують дороги. Тільки один платить 213 доларів за тонну, а інший платить 52 євро. Це якраз несправедливо”, – говорить Леонід Косянчук.

Відповідно, за кожен спалений літр бензину водій має заплатити державі 7 гривень і 10 копійок. За літр газу – 1 грн 79 коп. Дизель посередині -  4 гривні 65 копійок.  

Експерти нагадують, що в Європейському Союзі ставки акцизів приблизно однакові. Так було і в Україні до 2010 року. Тоді газовий бізнес під себе підім’яла так звана родина Януковича.

“Пан Курченко монополізував скраплений газ, як, до речі, і нафтопродукти він збирався монополізувати. Були введені спеціальні низькі акцизи, щоб він заробляв більше”, – зауважує Леонід Косянчук.

Після  його втечі з України ринок газу окупували росіяни і наближені до них структури. Наразі дві третини спожитого в Україні автогазу – російські. 

“Частка ринку збільшується, споживання зростає. Тому ми потрапили в цілому в залежність від РФ і Білорусі в постачанні. Ринок не є диверсифікованим”, – зазначає експерт з енергетичних питань Дмитро Марунич.

Цього року кількість спожитого автомобільного газу перевищила споживання бензину. У Верховній Раді порахували і виявили, що щонайменше п’ять мільярдів гривень недоотримав Дорожній фонд.

“Ми пропонуємо зробити єдину ставку акцизного податку на рівні 139 євро для бензину, газу і дизелю. Це означає, що всі види палива будуть перебувати в рівних умовах. Це таке регулювання, як у Європейському Союзі”, – каже народний депутат України Олексій Мовчан.

Автор законопроєкту вважає, що нова система оподаткування вплине на ціни, але не критично для споживача. Так, ціна газу зросте. Бензин подешевшає. Дизель залишиться без змін. 

“Після ухвалення нашого законопроєкту вартість бензину знизиться на 2,5 гривні, вартість газу підвищиться десь на дві гривні”, – додає  Олексій Мовчан.

Довідка Finance.ua:

  • У Верховній Раді зареєстровано законопроект “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збалансованості ставок акцизного податку на пальне”, який дозволить істотно знизити ціни на бензин.
  • З 42 країн Європи в 39 ціна на бензин в першому півріччі 2020 року в середньому була нижчою, ніж в 2019 році.
  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Особисті фінанси
Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua