Мінфін розповів, як працюватимуть нові закони про РРО — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мінфін розповів, як працюватимуть нові закони про РРО

Казна та Політика
3072
Міністерство фінансів провело зустріч з представниками бізнесу щодо окремих аспектів запровадження законопроекту про РРО (Законопроект № 1053-1 від 06.09.2019).
Про це повідомляє прес-служба Мінфіну.
Основні питання:
  • Жодного додаткового адміністративного навантаження для продавців законодавчі зміни не створюють.
Нової звітності щодо застосування РРО законопроектом 1053-1 не запроваджується. Проте, під «звітність» у контексті законопроекту підпадають в тому числі «фіскальні звітні чеки», так звані Z-звіти. І тут позиція Міністерства фінансів та ДПС єдина та однозначна: штрафів за нестворення фіскальних звітних чеків програмними РРО не повинно бути, адже механізм «фіскалізації» по них зовсім інший.
  • Штрафу за відсутність Z-звіту не повинно бути.
Втім, у концепції програмних РРО Z-звіт все ж таки потрібен. Ним продавець засвідчує, що всі без винятку розрахункові операції, які він здійснив протягом робочого дня (або визначеної зміни), пройшли через програмний РРО (в тому числі оформлені під час роботи в режимі «офлайн»).
На практиці це не створюватиме незручностей чи додаткових обов’язків для платника податків, не потрібно буде чекати «до ночі», щоб сформувати звіт. Вся «внутрішня кухня» по обміну інформацією між ДПС і платником податків буде вирішена налаштуваннями роботи фіскального сервера та технічними вимогами до програмних РРО.
Також такі звіти можна буде сформувати засобами електронного кабінету на основі даних чеків, що надійшли на фіскальний сервер ДПС.
  • Роз’яснення щодо штрафу за порушення формування контрольної стрічки у програмному РРО.
У Законопроекті № 1053-1 контрольна стрічка для програмних РРО передбачена лише для режиму «офлайн», і вона – виключно електронна. Без цього елементу неможливий контроль за послідовністю чеків, створених у такому особливому режимі роботи.
Як і у випадку із Z-звітами, для програмних РРО механізм формування стрічки буде виписано у технічних вимогах. Більше того – він взагалі не вимагатиме додаткових дій від платників податків. Побоювання щодо штрафів за нестворення «контрольної стрічки» на програмних РРО зайві, адже можливість їх застосування до продавця – виключена.
  • Чому залишається штраф за невідповідність суми готівки на місці проведення розрахунків.
Йдеться про штраф за невідповідність на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів, зазначеної в денному звіті, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати. Відповідальність за таке порушення передбачена в чинній редакції Закону про РРО.
Цей штраф в жодному випадку не зачепить тих платників, які будуть застосовувати програмні РРО, де фіскалізація здійснюється на сервері ДПС. Що ж до класичних РРО, то цей штраф залишається через специфіку реєстрації ними розрахункових операцій.
  • Як виконати вимоги Закону щодо попереднього програмування товарів у РРО?
В Мінфіні відзначили, що потрібне технічне рішення, яке дозволить автоматизувати таке програмування для всіх продавців, в тому числі приватних підприємців (тобто воно має бути зручним і універсальним). Це спільне завдання Мінфіну та ДПС, яке буде виконано при розробці безкоштовного рішення для програмного РРО.
Відповідальність за помилки у такому програмуванні для тих, хто не торгує підакцизними товарами, залишиться на чинному рівні: п’ять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн.), разово, за всі виявлені під час перевірки випадки порушення.
  • Застосування програмних РРО для програмно-технічних комплексів самообслуговування.
Специфіка ПКТС добре відома: у такому апараті немає «людини-касира», який би міг засвідчувати фіскальний чек своїм електронним підписом, є деякі інші важливі нюанси. Учасники зустрічі погодилися з тим, що законопроект № 1053-1 в запропонованій редакції не заважає знайти технічне рішення для ПКТС, яке дасть можливість їхнім операторам залишатися в правовому полі.

Довідка Finance.ua:

  • 20 вересня Верховна Рада ухвалила законопроекти 1053-1 і 1073 щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг, що передбачає застосування програмного забезпечення реєстраторів розрахункових операцій (РРО).
  • Нововведення торкнеться тих, хто здійснює реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірної продукції, роздрібну торгівлю в магазинах, діяльність ресторанів, кафе, швидкого харчування, діяльність готелів і турагентств.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас