Закон про платні дороги: на яких трасах доведеться розщедритися — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Закон про платні дороги: на яких трасах доведеться розщедритися

Особисті фінанси
2242
В Україні нарешті можуть з’явитися платні автодороги, про які говорять більше 15 років, – президент підписав указ про можливість передачі в концесію приватним особам нинішніх трас. Головна умова – має бути альтернативна безкоштовна дорога.
Деякі експерти побоюються, що це призведе до того, що безкоштовні дороги поступово стануть запущеними, позаяк держава буде виділяти недостатньо грошей на їх ремонт, пише “Сегодня”.
Головне нововведення закону в тому, що тепер дозволяється передавати в концесію лише дороги державного значення для їх будівництва і експлуатації і ніякі інші.
Концесія можлива тільки за підсумками конкурсу на термін 25-30 років, при цьому концесіонер повинен забезпечити альтернативний безкоштовний проїзд, якщо це не будівництво нової дороги поряд з існуючою. Причому шлях в об’їзд не повинен бути довшим від платного прямого шляху більш ніж удвічі, якщо мова не йде про будівництво мостів, тунелів, шляхопроводів, які набагато скорочують відстань.
Під будівництво платних доріг вперше передбачено примусове за рішенням суду оплатне вилучення землі для суспільних цілей у разі, коли з її власником не вдасться домовитися про суму компенсації.
Якщо концесіонери через невеликий трафік (кількість машин, що проїхали, за одиницю часу) не отримають очікуваного прибутку, держава щорічно оплатить їм збитки, але не більше 30% прибутку.
У концесію можуть передаватися тільки дороги державного значення.
Вони діляться на міжнародні (мають індекси М і Е, наприклад, Київ – Одеса позначається одночасно М-05 і Е-95, бо є частиною євромаршруту), протяжність яких 8650 км, національні (індекс Н, з’єднують Київ з облцентрами і великими містами, частково збігаються з міжнародними дорогами), протяжністю 4830 км, і регіональні (індекс Р, з’єднують області, міжнародні пункти пропуску через держкордон, порти, аеропорти з дорогами М і Н), протяжністю 10 090 км.
Тобто платними можуть стати не більше 12,5% автотрас (або 23 570 км). Всього в Україні близько 170 тис. км доріг.
Зазначимо, глава “Укравтодору” Славомир Новак прогнозує, що будівництво платних доріг може початися не раніше 2020 року.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас