Максим Пархоменко: 50 млрд на інфраструктуру. Навіщо це Україні? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Максим Пархоменко: 50 млрд на інфраструктуру. Навіщо це Україні?

Казна та Політика
657
Не так давно заступник міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Віктор Довгань повідомив громадськості, що для оновлення всієї інфраструктури України до 2030 року необхідно інвестувати 50 мільярдів євро. Спробуємо розібратися, чому ж варто витратити таку суму на інфраструктуру нашої країни.
Інфраструктурні проекти є потужним фундаментом розвитку економіки, а також підмогою економічного зростання. Допомагаючи розширити попит на поточний момент і формуючи фундамент для майбутнього розвитку економіки.
Погано продумана інфраструктура і інвестиції в неї можуть стати значною проблемою в економіці, при цьому її успішне планування приносить значні економічні плоди.
Прикладом успішного інвестування можна позначити практику Китаю, який формує різні програми будівництва.
Прикладом може служити також практика Канади. Так, в провінції Онтаріо 4 роки тому була завершена програма інфраструктурних інвестицій, яка була розпочата ще в 2006 році. Її метою було збільшення розвитку економіки і зниження безробіття в регіоні.
Так, за своє існування обсяг виробництва в регіоні зростав на 2% на рік, а середньорічні доходи населення збільшилися на третину.
Зробивши сильний вплив на економіку, програма змогла збільшити ВВП регіону і залучити додаткові 167 000 робочих місць. Ефект був очевидний не тільки в зростанні доходів компаній, а й у збільшенні доходів населення.
Крім цього, зростання прибутків дозволило регіональним і федеральним органам збільшити надходження від податків на доходи на 1,6 млрд доларів, а організацій – на 580 млн доларів.
В цілому, витративши на цю програму близько 96,7 млрд доларів США, уряд Онтаріо тільки за 2006-2014 роки зміг повернути 16,7 млрд доларів США у вигляді додаткових податкових надходжень.
Важливо зазначити, що інфраструктурні проекти і далі будуть продовжувати формувати підмогу для економічного зростання в майбутньому, оскільки надають більш довгостроковий вплив на економіку.
На прикладі з Україною, після проведення Євро 2012 країна отримала не тільки пам’ять про футбольний мундіаль. Правда, в разі порівняння практики України та Канади, багато в чому позитивний економічний ефект розмивається корупцією.
Так, в разі чесної гри, доступ до інфраструктурних грошей отримує широке коло компаній, відповідно держава зможе в майбутньому отримати більший “кешбек” від податків і зайнятості населення.
Корупція ж в розрізі держави буде приносити меншу моментальну віддачу. Але, незважаючи на це, віддача буде. Її сила залежатиме не тільки від ступеня реалізації проекту і залучення трудового населення, а й апетитів чиновників.
Додатковий приріст економіки інфраструктура може робити не тільки від будівництва нових мостів і доріг. Покращення можуть привносити і зниження бюрократії в самих інфраструктурних процесах – як перевезення вантажу, оформлення, декларування та проходження митних процедур.
Наприклад, в разі поліпшення загальних процедур, ми зможемо збільшити потік вантажоперевезень, зменшивши їх загальну собівартість.
Наприклад, вартість таких процедур в середньому в Україні в 3 рази вища, ніж в сусідніх країнах – Польщі чи Румунії.
Іноді викликає велике питання те, як вартість аналогічних товарів України приблизно на 20% вища, ніж у тих же країнах ЄС?
Безумовно, позначається і продуктивність нашої промисловості, але в сумі з вартістю логістики ціни зростають в рази.
Зазначу, що уряд минулого року запустив проект Національної транспортної стратегії до 2030 року, в рамках якого багато формальних процедур будуть зведені до мінімуму.
У парі з декларованим урядом збільшення дотацій на будівництво інфраструктури ми отримаємо хорошу підмогу для формування фундаменту для зростання нашої економіки.
Максим Пархоменко, аналітик Альпарі
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас