4638
«Mercedes, BMW і Skoda — кінець»: крах авторинку вганяє росію в епоху застою
— Технології&Авто
Продажі авто в росії скоротилися на 83% в порівнянні з минулим роком, і передумов для поліпшення ситуації не видно: виробництво в росії зупинилося через розриви логістичних ланцюжків і вихід західних компаній з росії, імпорт теж майже перекритий. Однак торгові санкції щодо рф потрібно посилювати, щоб епоха застою в росії наближалася якнайшвидше.
Таких висновків дійшов старший економіст Центру економічної стратегії (ЦЕС) Юрій Гайдай, проаналізувавши статистику російського авторинку.
«Mercedes, BMW, Skoda, Toyota, Volkswagen — кінець. У травні продажі Lexus, наприклад, впали на 99%, з 1866 до 20 штук — це означає, склад закінчився. 20 „Лексусів“ на всю росію», — зазначив Гайдай.
Він нагадав, що до початку повномасштабного вторгнення в Україну росія імпортувала лише 18% автомобілів. В основному — японський та німецький преміумклас та дешеві китайські авто. Весь середній клас та частина економсегменту вироблялися на заводах західних брендів у росії.
«Наразі все виробництво авто зупинилося... У Самарі запускають спрощену „Ладу Гранту“ — без ABS і навіть без піропатронів у ременях безпеки, на механіці та з кермом з 2000-х. Працює китайський завод Haval (і там вже виникають проблеми розрахунків з китайцями через санкції) і Geely з білорусі. Все», — розповів аналітик.
Тим часом імпорт дорогих авто зупинився через санкції на предмети розкоші. А більш дешевих машин (крім китайських та корейських) — через проблеми з логістикою та розрахунками.
«Дилери розпродають запаси та останні оплачені поставки і кажуть більше нічого не чекати. Завозять поштучно, що можуть, із Казахстану, Вірменії, Грузії», — розповів Гайдай.
Але такі поставки обходяться занадто дорого, особливо з урахуванням глобального дефіциту чипів, що триває, що призводить і до нестачі автомобілів.
За його словами, деякі компоненти для збирання авто можуть ввозити в росію в обхід санкцій через Азію.
«Але це далеко не та надійність, масовість та дешевизна поставок, які потрібні автовиробникам», — вважає Гайдай.
У результаті через дефіцит автомобілі дорожчають. При цьому реальні прибутки росіян падають, а кредитні програми згортаються. А закриті заводи та дилерські центри, у свою чергу, залишають тисячі людей без роботи, що ще більше б’є по платоспроможності росіян.
До речі, обрати обов’язкове страхування автоцивільної відповідальності онлайн можна прямо на Finance.ua.
Обрати поліс ОСЦПВ 🚗
За матеріалами: Обозреватель
Поділитися новиною