485
Чи підвищать ціни на проїзд у міському транспорті — що каже Кличко

Департамент фінансів Київської міської державної адміністрації (КМДА) звернувся до мера Києва Віталія Кличка з пропозицією підвищити тариф на проїзд в міському транспорті.
Документ опублікований в Telegram-каналі Vgorode.ua, пише Уніан.
У листі згадується стаття 91 Бюджетного кодексу України, в якій йдеться, що регулювання тарифів на перевезення пасажирів в пасажирському транспорті за рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування відповідно до наданих повноважень може здійснюватися з місцевих бюджетів.
Також наводяться дані, що в бюджеті Києва на поточний рік було встановлено бюджетні призначення для Департаменту транспортної інфрастурктури в сумі 9 016 444, 3 тис грн, що складає 12,3% від видатків загального фонду бюджету міста.
Зазначається, що з цієї суми для КП «Київпастранс» виділено 4 222 492,6 тис грн, а для КП «Київський метрополітен» — 4 793 951,7 тис грн.
Також згадується й рішення Верховної Ради України від 20 серпня 2025 року, згідно з яким надходження доходів, що належать місту, з 1 серпня й до кінця поточного року у повному обсязі будуть спрямовуватися до загального фонду Державного бюджету України.
У документі йдеться, що в зв’язку з прийняттям цього рішення, очікується недоотримання доходів загального фонду бюджету міста в сумі до 8 млрд грн до кінця 2025 року.
Це рішення матиме ризики для фінансування ключових напрямків міського господарства, зокрема, утримання тарифів на перевезення пасажирів у міському пасажирському транспорті на довоєнному рівні.
Що кажуть у КМДА
Мер Києва Віталій Кличко, відповідаючи на запити про коментар від деяких медіа, наголосив, що, попри те, що громадський транспорт у Києві є дотаційним, місто зараз шукає можливості, щоб не підвищувати цін на проїзд. Хоча в багатьох великих містах України це вже зробили.
«Різниця в чинному тарифі і економічно обґрунтованому — 11 млрд у рік. Це — кошти, з бюджету Києва. А в умовах, коли в столиці забрали 8 млрд (на „Укрзалізницю“) — на заплановану дотацію коштів столиці не вистачатиме», — написав столичний мер.
Тому Департамент фінансів, проаналізувавши витрати з таким мінусом з бюджету, знову запропонував розглянути питання коригування чинних тарифів.
«І, додам, перевезення пільговиків безкоштовно — це ще мільярд з бюджету міста. Ці кошти нам не компенсує держава, хоча повинна. Наразі ми робимо все, щоб підтримати людей у складній соціальній ситуації. Центральна ж влада зробила все, аби забрати в міста можливість утримувати тариф на проїзд у громадському транспорті. А ми тепер шукаємо можливості, щоб виправити створену ситуацію і зберегти чинні тарифи», — каже Кличко.
За його словами, до кінця війни підвищення цін на проїзд у міському транспорті не розглядатимуть.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.Поділитися новиною
Також за темою
МВФ вимагає від України скоротити тіньову економіку та пільги для підприємців
Зеленський підписав закон про контроль над діяльністю органів місцевої влади
Де знайти роботу в Німеччині без знання мови
Як зареєструвати новий автомобіль — правила оформлення
Плата за неактивність: що це за комісія і як банки її стягують
За 10 місяців 2025 року товарообіг України склав $101 млрд
