0 800 307 555
0 800 307 555

Бізнес просить відтермінувати запуск «еАкцизу» щонайменше на 10 місяців

60
Бізнес просить відтермінувати запуск «еАкцизу» щонайменше на 10 місяців
Бізнес просить відтермінувати запуск «еАкцизу» щонайменше на 10 місяців
Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА), що представляють тютюнову, алкогольну галузі та роздрібну торгівлю, закликали уряд і Верховну Раду відкласти запровадження електронної акцизної марки.
Про це йдеться у повідомленні ЄБА.

Що відомо

Законом № 3173-IX передбачено запуск електронної системи обігу підакцизних товарів з 1 січня 2026 року. Водночас бізнес наголошує, що її функціонал досі не готовий до повноцінної роботи, а програмне забезпечення розробляється із запізненням.
Згідно з планом Мінцифри, тестування системи має розпочатися лише в листопаді 2025 року, тоді як за законом передбачено 10 місяців випробувань. Таким чином, у компаній фактично залишається лише два місяці на підготовку.

Чому це проблема

Бізнес попереджає, що без достатнього часу для тестування виникнуть ризики:
  • зупинка роботи легальних виробників, імпортерів та рітейлу з 1 січня 2026 року;
  • значні втрати держбюджету через недонадходження акцизів і податків;
  • зростання тіньового ринку алкоголю й тютюну;
  • дефіцит легальної продукції на полицях магазинів.

Позиція бізнесу

У ЄБА наголошують, що підтримують цифровізацію та боротьбу з тіньовим ринком, однак наполягають на відтермінуванні запуску еАкцизу та продовженні тестового режиму щонайменше на 10 місяців. Це дозволить адаптувати бізнес-процеси, інтегрувати ІТ-рішення та уникнути збоїв у роботі ринку.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас