0 800 307 555
0 800 307 555

93% українського малого бізнесу приймають безготівкову оплату — дослідження

Фінтех і Картки
91
93% українського малого бізнесу приймають безготівкову оплату — дослідження
93% українського малого бізнесу приймають безготівкову оплату — дослідження
Попри повномасштабну війну, український малий і середній бізнес демонструє тенденції до зростання та розширення діяльності.
Про це свідчать результати щорічного дослідження Mastercard SME Index 2025, у якому компанія Mastercard аналізує стан і потреби підприємців, а також перспективи їхнього розвитку.

Масштабування та грантова підтримка

Підприємці продовжують шукати можливості для розвитку. 67% опитаних планують масштабування бізнесу. Найпоширеніші кроки:
  • відкриття нових точок або збільшення виробництва — 44%;
  • активніше використання цифрових каналів продажів — 40%;
  • розширення товарних лінійок — 35%.
93% українського малого бізнесу приймають безготівкову оплату — дослідження
Грантові програми також користуються попитом: 41% підприємців брали участь у грантових конкурсах за останній рік — це на 14 в.п. більше, ніж торік.
Як показує дослідження, одним із ключових драйверів зростання став експорт. 38% українських МСБ уже продають товари чи послуги за кордон (+22 в.п. порівняно з минулим роком). Ще 24% планують вийти на зовнішні ринки.
Найпопулярніші напрямки продажів — Польща, Австрія, Болгарія та США.

Розрахунки без готівки стали стандартом

Безготівкові розрахунки переважають у роботі малого бізнесу:
  • 93% підприємців приймають безготівкові платежі;
  • 23% почали робити це вже під час повномасштабної війни.
Серед способів приймання оплати:
  • реквізити — 45%;
  • смартфон як POS — 35%;
  • онлайн-оплати — 34%;
  • класичні POS-термінали — 27%.
Для 72% бізнесів безготівкові платежі становлять понад половину доходу.
93% українського малого бізнесу приймають безготівкову оплату — дослідження

Штучний інтелект і цифрові сервіси

Цифрові інструменти активно інтегруються в операційні процеси:
  • 85% бізнесів використовують цифрові канали продажів і комунікацій;
  • 40% мають присутність у соцмережах;
  • 32% працюють через власний сайт;
  • 29% — на маркетплейсах.
Використання ШІ зросло удвічі: 42% підприємців вже застосовують інструменти штучного інтелекту. Ще 31% планують почати найближчим часом.
Найпоширеніші напрями застосування ШІ:
  • комунікація з клієнтами — 48%;
  • переклад текстів — 34%;
  • робота з маркетингом та SMM — 32%;
  • створення контенту — від 13% до 26% залежно від формату;
  • персоналізація пропозицій — 36%.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас