632
Як війна вплинула на споживчі патерни українців (дослідження)
— Особисті фінанси

Лише 18% українців можуть можуть собі дозволити купувати дорожчі бренди.
Про це свідчить дослідження споживчої поведінки українців, що провела компанія Gradus Research.
Обставини, спричинені війною, в яких опинилися українці, штовхають їх до ще більшої раціональності у споживання. Брак роботи (37% населення залишаються непрацевлаштованими) та зниження рівня доходів, про яке заявляє 78% громадян, змушують їх купувати дешевші бренди (64% опитаних). При цьому майже п’ята частина населення (18%) може собі дозволити купувати більш дорогі бренди. Більшість споживачів планують покупки заздалегідь (76%), і лише 15% громадян приймають рішення про купівлю товару безпосередньо у точці продажу, тобто купляють його спонтанно.

Значення брендів
54% опитаних споживачів при здійсненні покупки звертають особливу увагу на бренд.
Інша третина населення (33%) стверджує, що після початку повномасштабної війни росії проти України бренд товару не має для них жодного значення.
55% тих, хто продовжує купувати знайомі бренди — роблять це через позитивний досвід від покупки товарів саме цих брендів.

Попит на українські бренди стабільно зростає
Підтримка українських виробників є важливим фактором вибору для більшості українців ще з початку повномасштабної війни росії проти України. Наразі 69% опитаних українців заявляють, що свідомо обирають продукцію українських брендів.
А 56% тих, хто почав купувати нові бренди під час війни, роблять це, щоб підтримати українських виробників.

«Аналізуючи ключові зміни у поведінці українських споживачів, чітко проглядається свідомий намір громадян підтримати країну та економіку, обравши товари локальних брендів. І навіть необхідність заощаджувати не зупиняє їх перед купівлею улюблених товарів у звичних місцях продажу, ще раз доводячи, що бренд зараз важливий як ніколи — навіть важливіший, ніж був до війни. Люди планують покупки, тому важливо попадати в їх план/список і не розраховувати на спонтанне рішення біля полиці», — коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research.
До речі, якщо вас цікавить швидка позика до зарплати, за допомогою порталу Finance.ua можна підібрати для себе оптимальні умови.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною
Також за темою
Вартість продуктів зросла майже на 20%: що здорожчало найбільше
Експертка назвала ключові правила, які повинен знати кожен інвестор під час фінансової кризи
Як перевірити статус своїх соціальних виплат
Податкова розповіла, скільки постраждалих від війни тимчасово не сплачують податки
291,5 млн грн: загальна вартість оренди державного та комунального майна на Прозорро. Продажі за 5 років
Які вакансії отримували найбільше відгуків в Україні з 2021 по 2025