285
Витрати на автошляхи 2019−2021 років. Велике будівництво
— Казна та Політика

У березні 2020 року президент України Володимир Зеленський оголосив про старт «Великого будівництва» — загальнонаціональної програми з розширення та розбудови транспортної, соціальної та спортивної інфраструктури.
Водночас на будівництво та ремонт автошляхів виділяється безпрецедентна сума — 140 млрд грн. Частину коштів було взято з Дорожного фонду, місцевих бюджетів та субвенцій партнерів, а решту перенаправили з інших галузей.
Зокрема, 33 млрд грн на дороги забрали з «ковідного» фонду, ще 3 млрд грн — з рахунків Мінсоцполітики (з них 70 млн грн з дослідницької програми з онкозахворювань та 2,2 млрд грн за невикористані субсидії).
2021 року «Велике будівництво» також «з'їло» велику частину українського бюджету, адже на ремонт автомобільних шляхів було виділено досить солідну суму — 132 млрд грн. Якщо ж додати субвенції місцевих бюджетів, то кінцеві витрати на дороги просто вражають — 178 млрд грн. Це на 40% більше ніж витрати на оборону — 2021 року зведений бюджет нашого війська складав всього 128 млрд грн. Наскільки доцільним було таке масштабне вливання коштів в «Укравтодор» сказати складно, адже думки суспільства розділились.
За офіційною статистикою, зробленою на кінець 2021 року, 57,1% українців були категорично проти таких витрат, тоді як 20% повністю підтримували таку політику держави. А від 24 лютого 2022 року кількість критики на адресу «Великого будівництва» стало в рази більше, адже закатані в асфальт кошти ніяк не допомогли в обороні країни.
Що ж було зроблено? За 2020−2021 рік було побудовано 258 мостів, капітально відремонтовано 5 098 км доріг державного значення та 2 190 км доріг місцевого значення.
Для порівняння, сумарна довжина автошляхів, що входять до транспортної системи України, складає 170 тис. км.
Читайте більше в нашій статті:
Витрати на шляхи та дороги в Україні: скільки та коли
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною