Віктор Греков: як правильно встановлювати цілі для стартапу чи компанії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Віктор Греков: як правильно встановлювати цілі для стартапу чи компанії

Особисті фінанси
971
Віктор Греков: як правильно встановлювати цілі для стартапу чи компанії
Віктор Греков: як правильно встановлювати цілі для стартапу чи компанії
Кожного дня на ринку з’являються нові компанії та стартапи. Багатьом вдається досягнути гарних результатів, однак коли йдеться про прорив — у списку залишаються одиниці. Чому їм це вдається та чи може пройти цей шлях кожен?
Працювати не більше, а ефективніше
Очевидно, що успіх компанії залежить від дуже багатьох факторів: роду діяльності, ніші на ринку, підбору кадрів, конкуренції тощо. Наївно припускати, що існує «рецепт успіху», який дозволить дійти до бажаного результату за будь-яких умов. Але є універсальна методологія, правильне застосування якої суттєво збільшує шанси на те, щоб досягнути визначеної мети.
Один з найбільших викликів для стартапів та компаній — грамотне використання ресурсів, як людських, так і фінансових. Напевно, кожен на своєму бізнес-шляху зустрічався із ситуацією, коли зусилля витрачаються на напрямок, який є важливим лише поверхневою. Однак при детальнішому вивченні з’ясовується, що він не має значного впливу на бізнес-показники. Коли ставиш перед собою амбітні цілі, такі процеси можуть стати болючим «пострілом в ногу».
Сьогодні очевидно, що перемагають не ті, хто працює більше та хизується постійною зайнятістю, а ті, хто спрямовує сили лише на результат. Це вміння — ключове у зростанні та конкурентній боротьбі, і саме воно виділяє успішні компанії з загалу.
OKR — концентруватися на цілі та працювати на результат
Методологія менеджменту — це не просто стиль управління та підходи до вирішення завдань. Йдеться про цілу систему або ж філософію, яка здатна визначити ціннісний вектор та сприяти створенню організації, в якій все спрямоване на зростання та досягнення спільної мети. Саме таким фреймворком є OKR, фундаментальними складниками якого є амбітні цілі та ключові результати.
Чому стартапам та компаніям потрібно звернути увагу на OKR?
Цілковита узгодженість. Працівники, команди та організація загалом будуть працювати над спільними цілями. Це суттєво підвищує ефективність роботи, злагодженість комунікації та сприяє взаємній мотивації.
Фокус на результаті. OKR передбачає, що уся діяльність спрямована на досягнення ключових результатів, які ведуть до амбітної мети. Глобальна ціль завжди у фокусі, що гарантує - усі ресурси будуть використовуватися лише на її досягнення.
Чіткість і вимірюваність. OKR змушує не лише чітко формулювати ціль, а й визначати критерії, за якими буде вимірюватися успіх. Завдяки цьому відстежувати прогрес дуже легко, а працівники і команди розуміють розмір свого внеску у діяльність компанії.
Прозорість як частина корпоративної культури. Відкритість та злагоджена співпраця — це суперсила ефективних команд. OKR передбачає видимість усіх цілей та результатів, від окремих працівників до компанії загалом. Результат — злагодженість процесів та взаємовідповідальність перед усією компанією, а не підзвітність окремому менеджеру.
Адаптивність. Одна з ключових вимог сучасного ринку буквально «вшита» у методологію OKR. Швидка корекція цілей відповідно до змін, відгуків або проблем та ледь не миттєва переорієнтація процесів — скіл, яка сьогодні потрібен будь-якій компанії.
Як виглядають амбітні цілі та ключові результати
Сформулювати формулу OKR можна дуже простим виразом: «я досягну (ціль), яку виміряю за (ключовим результатом)». Ціль — це амбітна мета, яка розташована трішки далі за горизонтом ваших можливостей, і на досягнення якої вам потрібен стратегічний відрізок часу (квартал або рік). А от ключовий результат — це показник, за яким ви будете вимірювати свій прогрес.
Цілі можуть бути абстрактними, а от ключові результати — вимірними, представленими у цифрах. Ось приклад:
Ми збільшимо об'єм продажів (ціль), за рік збільшивши базу клієнтів вдвічі (ключовий результат):
● Проміжний результат 1: збільшення місячного показника звернення до потенційних клієнтів на 30%;
● Проміжний результат 2: збереження поточних клієнтів на рівні 90%;
● Проміжний результат 3: збільшення місячної конверсії продажів на 40%.
Як ми бачимо, в основі OKR лежить бажання тектонічних змін та трансформацій компанії, відповідь на запитання: «Що нам дуже хочеться змінити і досягнути за рік?». Відповідь на нього дозволяє встановлювати амбітні цілі поза поточним горизонтом, а встановлення чітких ключових результатів демонструє, що ви не просто рухаєтеся у потрібному напрямку, а й легко відстежуєте прогрес.
Амбітну мету визначає контекст
Ваші OKR будуть залежати від контексту компанії в поточний момент. Розглянемо це на прикладі. Компанія Х виготовляє електроніку та отримує 10 мільярдів доларів річного прибутку. Однак впродовж останніх років є потреба створити власні процесори, а не купувати сторонні рішення від Qualcomm чи Mediatek.
Є 2 цілі: отримати річний дохід у 10 мільярдів та створити власні процесори. Перша ціль — класичний КРІ, адже вона вже досяжна та очікувана.
Натомість друга — це OKR, оскільки передбачає амбітну зміну, покращення процесів, відкриття нових можливостей тощо. Однак якщо компанія вже робить свої процесори і продає смартфони, тоді у якості OKR може бути саме збільшення продажів. Для написання правильних OKR вам потрібно глибоко розуміти контекст та виклики, які постали перед компанією.
Будь SMART: пишемо ключові результати
Для того, щоб усе працювало і ви впевнено крокували до своєї мети, вам потрібно добре прописати ключові показники, як для загальної мети, так і для проміжних етапів. Вони стануть своєрідними дороговказами і не дадуть збитися зі шляху чи неефективно використовувати ресурси. Якщо ви неправильно їх визначите, то матимете проблеми із відстеженням прогресу, а отже, не зможете досягнути амбітної мети.
На що орієнтуватися в роботі над ключовими результатами? Допомогти у цьому може універсальна вимога — SMART. Вони повинні бути:
● Specific — зрозумілими та обґрунтованими;
● Measurable — кількісно вимірюваними;
● Achievable — реалістичними та досяжними;
● Relevant — релевантними до цілі;
● Time-bound — прив'язаними до часу та з чітким дедлайном.
Ці прості та зрозумілі правила гарантують, що ви правильно визначили ключові показники та крокуєте в напрямку своїх амбіцій. Для прикладу можна розглянути впровадження ідеї з використанням власних чипів:
Мета: використовувати чипи власного виробництва.
Ключовий результат 1: інтегрувати свої чипи у 20% власних девайсів, випущених впродовж 6 місяців;
Ключовий результат 2: зменшити тепловіддачу на 15% впродовж 9 місяців;
Ключовий результат 3: досягнути економії у 20% у порівнянні з конкурентами.
Чітка ціль, вимірювані ітерації - і ви точно будете рухатися в напрямку бажаного результату.
Віктор Греков, CEO і співзасновник Oboard
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас