921
Суть та способи шрінкфляції: що це таке

Шрінкфляція (англ. shrinkflation, стискфляція, даунсайзинг) — приховане підвищення ціни на товар, що досягається такими способами:
- зменшення ваги продукту — шоколадні батончики вагою 80 г, 90 г замість 100 г;
- зменшення об'єму продукту — пляшки із молочним продуктом або олією місткістю 900 мл, 780 мл замість 1 л;
- зменшення кількості одиниць товару в упаковуванні — у тубусі 150 зубочисток замість 200 штук; серветок в упаковуванні — 60 замість 65 штук;
- зменшення довжини елементів продукту — шнур до праски чи пилотяга стає коротшим, отже, й менш зручним.
Хай там як, товару стає менше, а ціна не змінюється.
У світі зменшення упаковування товарів є загальною тенденцією вже півтора десятиліття.
Наприклад, в Італії ця оманлива маркетингова техніка настільки поширена, що Codacons (Координація асоціацій із захисту навколишнього середовища та прав користувачів і споживачів) подала скаргу до Антимонопольного органу та 104 прокуратур, щоб встановити, чи ця практика є правопорушенням — шахрайством або недобросовісною торговою практикою.
У Німеччині проводиться конкурс «Оманливе упаковування року», який організовує Центр консультацій споживачів Гамбурга. Переможець 2022 — маргарин Rama (компанія Upfield): вміст пластикового контейнера полегшав — 400 г замість 500 г, що призвело до збільшення ціни продукту приблизно на 25%.
Таких прикладів чимало і в ЄС, і в США.
Шрінкфляція — відносно легальна стратегія, таке собі невловне шахрайство. Бізнес рухається «поміж крапельками», виходячи сухим із води.
На Заході цю проблему бачать, аналізують і намагаються діяти.
Читайте більше в нашій статті:
Зменшення упаковування у ваших продуктах — шахрайство чи легальна стратегія
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною