666
путін знайшов спосіб, як підтримати відрізану від Заходу економіку рф, — The Economist
путін витрачає великі кошти на війну в Україні. За даними Міністерства оборони США, росія витратила понад 200 мільярдів доларів, або 10% ВВП, на вторгнення. Тепер путін планує інвестувати значні кошти в інфраструктуру, яка дозволить економіці процвітати, навіть будучи відрізаною від Заходу.
Про цей йдеться у публікації The Economist.
Зазначається, що протягом наступного десятиліття російська держава планує вкласти $70 млрд у будівництво транспортних шляхів, які з’єднають країну з важливими торговельними партнерами в Азії та на Близькому Сході. Левову частку коштів отримають Далекий Схід і Крайня Північ росії. Менша сума піде на Міжнародний транспортний коридор «Північ-Південь» (INSTC). Цей проект покликаний з’єднати росію з Індійським океаном через Іран. Чиновники обіцяють зростання трафіку на всіх незахідних торговельних шляхах.
За словами журналістів, війна в Україні вже перенаправила потік російських товарів. Країни, які не приєдналися до західних санкцій, на чолі з Китаєм та Індією, замінили втрачену торгівлю із Заходом. Нерозвинена інфраструктура на сході країни обмежує експорт в Азію, і товари часто доводиться перевозити обхідним шляхом, через чорноморські та балтійські порти, а також через Суецький канал. Російські чиновники занепокоєні блокуванням цього маршруту, а також тим, що вплив НАТО на такі важливі артерії, як Босфор, може призвести до додаткових обмежень. Намагаючись збільшити експорт і захистити комерційні зв’язки від втручання, росія інвестує у зв’язки з дружніми країнами. «Транспортний коридор Північ-Південь має стати прикладом найширшого міжнародного співробітництва», — заявляв путін.
Колись російські чиновники ухилялися від розбудови інфраструктурних зв’язків з Китаєм та Іраном, оскільки європейська торгівля була досить прибутковою. Зміна структури торгівлі змінила і розрахунки. Минулого року товарообіг між росією і Китаєм досяг рекордних 240 мільярдів доларів, що на дві третини більше, ніж у 2021 році.
Перший залізничний міст через річку Амур, природний кордон росії з Китаєм, відкрився у 2022 році. Минулого року було дано добро на будівництво ще одного. росія хоче збільшити обсяги вантажів на Північному морському шляху з 36 млн до 200 млн тонн до 2030 року. Це судноплавний шлях, який проходить уздовж її арктичного узбережжя до східного Китаю.
Ще кілька років тому російські фірми також уникали Ірану, побоюючись західних санкцій. Тепер ці два вигнанці переслідують INSTC з новою силою. Минулого року росія погодилася фінансувати іранську залізницю Рашт-Астара. путін заявив, що після завершення будівництва вказаної ділянки залізниці «значно диверсифікує глобальні транспортні потоки», перетворивши Іран на вихід для російських товарів, що прямують на Близький Схід, в Азію і далі. А Індія є головним призом. На відміну від Китаю, її попит на вугілля і нафту, за прогнозами, залишатиметься високим щонайменше до 2030 року.
За матеріалами: УНІАН
Поділитися новиною