«Податок на посилки» потребуватиме шаленого бюджетного фінансування на розвиток інфраструктури митниці — Макс Нефьодов
Впровадження так званого «податку на посилки» потребуватиме великих інвестицій від держави на розвиток її інфраструктури — заявив екс-очільник Державної митної служби Макс Нефьодов.
«Якщо розглядати якісь зміни в цій сфері, то вони мають йти паралельно зі збільшенням спроможності митниці, інвестиціями в ці спроможності обробляти посилки, тому що інакше буде класична найгірша українська історія, коли і грошей не здобули, і люди пекельно незадоволені, і бізнес порушений, і ніхто не відповідає за цей хаос», — сказав він.
Раніше оператори експрес-доставки піддали критиці урядову ініціативу, яка передбачає контроль і оподаткування мільйонів поштових відправлень. Так, у Новій Пошті заявили, що лише її система доставки замість кількох сотень декларацій на день генеруватиме їх десятки тисяч і митниця не витримає такого навантаження. Тож без серйозного розвитку її інфраструктури митниця не потягне такого навантаження. Василь Журавель, CEO компанії сервісу міжнародних поштових експрес-відправлень Meest International, заявив, що адміністрування «податку на посилки» обійдеться дорожче, аніж надходження від них до бюджету.
Екс-очільник Держмитслужби Нефьодов підтвердив ці застереження бізнесу. «Зараз митне оформлення проходить точно менше, ніж піввідсотка всіх посилок. Збільшити цю спроможність в 20−50 разів фізично неможливо. Крім того, навіть те, що проходить оформлення, часто проходить його як-небудь. Величезна проблема нашої митниці, і не тільки в посилках — інфраструктура», — сказав він, і відзначив, що впровадження «податку на посилки» потребуватиме витрат на технічне оснащення для самих митників, модернізацію складів, розбудову спеціальних великих систем логістичних ланцюжків.
Інакше на Держмитслужбу чекає колапс та хаос, заявив її екс-глава.
«Склад, де навалено якихось коробок в два людських зрости, стоїть три митники, які дивляться на ці мільйони посилок, ручний сканер, як в аеропортах чи на вокзалі в Києві, і вони щось перевіряють. Як вони перевірять коробку, на якій щось написано ієрогліфами — це питання в повітрі. Просто ввести оподаткування від нуля і вважати, що якимось чином зростуть надходження в державний бюджет матеріально, для мене це звучить смішно».
Макс Нефьодов висловив переконання, що необхідність контролю за десятками мільйонів посилок паралізує митницю, а спори щодо оцінки поштових відправлень для цілей оподаткування призведуть до того, що суди будуть завалені позовами до митниці.
В парламенті та експертних колах дуже критично сприйняли ініціативу з обкладення ПДВ поштових відправлень. Зокрема, Володимир Дубровський, старший економіст CASE-Ukraine, заявив, що за «податком на посилки» проглядається інтерес лобістів. За його словами великі імпортери і торгівці створюють податкові та адміністративні бар’єри, аби українці не могли купувати дешевші товари в іноземних онлайн-магазинах, а переплачували за них втридорога на українському ринку. «На практиці ціна взуття відомої фірми в українському магазині і на американському сайті відрізняється майже вдвічі! І навіть якщо відняти ПДВ із ціни українського магазину, вона все одно у півтора рази вища», — пояснив Дубровський економічну мотивацію тих, хто проштовхує «податок на посилки».
За матеріалами: Facebook: Max Nefyodov
Поділитися новиною