Елітні карти тепер можуть собі дозволити навіть не дуже заможні громадяни


Елітні карти тепер можуть собі дозволити навіть не дуже заможні громадяни

Швидко зростаюча кількість банків-емітентів, а також активний демпінг на "пластиковому" ринку дозволив фінансистам за 2006 р. майже в півтора рази збільшити кількість карт. Але навіть після цього банкіри не збираються підвищувати тарифи, так що в українців залишається можливість обзавестися карткою за мізерними цінами. Причому незначні розцінки нині прогнозують не тільки на рядові, але й на елітні продукти класу Gold.

Демпінгова атака

Якщо вірити статистиці, зараз чи не кожен українець є власником платіжної карти: по даним Української міжбанківської асоціаціїї членів платіжних систем (EMA), на 1 березня кількість карт VISA й MasterCard, випущених вітчизняною банківською системою досягло 38,3 млн штук (проти 24,8 млн на початок 2006 р.). Причому, за словами фінансистів, на загальній хвилі гігантської емісії спостерігалося якісне зростання.

"Обсяг випуску карт Electron за минулий рік збільшився на 31%, а Classic - на 72,5%. Думаю, аналогічну тенденцію ми будемо спостерігати й цього року", - розповів директор департаменту пластикових карток Правекс-Банка Юрій Хаєв.

Одним з основних двигунів емісії карт рівня Classic став істотний приріст кількості кредитних карт - на 45-50% (їх найчастіше випускали саме на базі цієї карти), а також дебетного "пластику" з кредитними лімітами (як правило, їх відкривали по зарплатним карткам) - на 55-60% залежно від банку. моду, Що З'явилася, на кредитки пояснюють як попитом з боку українців, так й активним просуванням на ринку спецпродуктів. Або це були карти, випущені в рамках ко-брендінгових проектів (разом з торговими точками), або як замінник дрібних роздрібних кредитів, оформлюваних у магазинах.

За словами фінансистів, після проведення роз'яснювальної роботи клієнти все частіше віддавали перевагу "торговим" позикам під 80-120% річних карткові кредити під 26-30% річних. Причому фахівці відзначали активність не тільки старожилів ринку, а й банків-новачків, число яких за останнім часом істотно збільшилося.

"Якщо до початку 2006 року членами Visa International були 70 українських банків, то до березня поточного року їхня кількість зросла до 88", - повідомив голова представництва Visa International в Україні Антонін Єрмоленко.

Немаловажним фактором у збільшенні "пластикової" емісії стало зниження тарифів на випуск і подальше обслуговуванні карток - у деяких випадках в 1,5-2 рази. "Деякі банки починають відверто демпінгувати", - відзначив у розмові з начальник відділу платіжних карт АКБ "Укрсоцбанк" Дмитро Коваленко. Елітний бум

Дійсний бум торік спостерігався в сегменті елітних продуктів. "Ми відзначаємо істотне підвищення інтересу до карт класу Gold, а також Premium та Business (для представницьких і господарських витрат). Наприклад, за три місяці цього року використання карт класу Premium у нашій фінустанові вже подвоїлося", - відзначив начальник керування платіжних карток банку "Хрещатик" Сергій Головань. За підрахунками банкірів, за 2006- 2007 р. тільки кількість карт Gold й Platinum зросла майже у два рази, в Business - на 75-80% у середньому по системі.

Для просування VIP-продуктів використовувалися всі можливості: від істотного зниження їхньої вартості (по деяких банках - відразу в 2-2,5 рази), до встановлення вагомих кредитних лімітів. Причому елітні продукти роздавалися без розбору. Банкірів особливо не цікавив соціальний статус клієнта, що здобуває продукт, розрахований на товстосумів. "Такого роду карти могли купити навіть студенти", - підтвердив Дмитро Коваленко.

Банкіри вважають, що аналогічна тенденція протриває й цього року. І не виключено, що незабаром по справжньому елітною в нашій країні залишиться лише карта класу Infinite (такі картки популярні в усьому світі). "Ми чітко розуміємо, що відбувається девальвація даних брендів, але обмежувати емісію таких продуктів уже пізно. В Україні цей процес, на жаль, уже практично відбувся. Навряд чи банк, що споконвічно продав елітну карту клієнтові, ризикне відмовити в перевипуску, посиливши з певного моменту свої внутрішні вимоги до клієнтів - власникам карт VIP-класу", - упевнений Коваленко.

Неякісне зростання

Незважаючи на те що багато банків сьогодні заявляють про неможливість подальшого зниження цін на карткові продукти, цією весною може прокотитися чергова хвиля здешевлення "пластику" - на 20–25%, щоб сплавити клієнтам карти під літні відпустки, і ще на 10–15% - восени. У першу чергу демпінгувати будуть новачки, що недавно вийшли на картковий ринок, а також фінустанови, що намагаються затвердитися в цьому сегменті. Банкіри прогнозують і появу безлічі нових кредитних продуктів. Однак ставки по таких позиках до кінця 2007 р. не знизяться більш ніж 1-2% річних, навіть якщо банки будуть декларувати більше дешеві кредити, напевно будуть передбачені високі комісійні.

Нові пропозиції, на думку фінансистів, дозволять їм значно наростити емісію, хоча й не таким темпами, як торік: згідно з нинішніми прогнозами лише на 40-45%. Правда, сьогодні мало надій на те, що істотно виростуть якісні показники. Фінансисти припускають, що вони залишаться на торішньому рівні.

"Обіги на карткових рахунках в 2006 р. помітно зросли. Але, незважаючи на це, операції зі зняття готівки в банкоматах усе ще складали 95% всіх транзакцій, операції в торговельній мережі - лише 5%", - розповів начальник сектора управління портфелем карткових продуктів OTP Bank Аркадій Шидер.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
В Контексті Finance.ua
Опитування