Труба обмине Лукашенка — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Труба обмине Лукашенка

Енергетика
247
Росія може вдвічі зменшити поставки нафти через Білорусію – проект обхідного нафтопроводу готовий. Литва в цьому випадку буде змушена завозити російську нафту винятково танкерами. Ці країни говорять про російський політичний тиск, але Європа схвалить таке вирішення "проблеми Лукашенко".
Нафтопровід в обхід Білорусії все-таки буде побудований. Проект нафтового трубопроводу по маршруту "Унеча-Приморськ" вже погоджений із профільними міністерствами й переданий на затвердження в уряд РФ. Віце-президент компанії "Транснафта" (оператора проекту) Сергій Григор'єв уточнив, що робота з будівництва труби буде почата, як тільки уряд випустить постанову, що визначає параметри проекту.
Новий проект покликаний знизити ризики у постачаннях російської нафти в далеке зарубіжжя через нафтопровод "Дружба".
Коли нову трубу буде побудовано, нафта, призначена для прокачування по "Дружбі", зможе бути переправлена до порту Приморськ і вже відтіля танкерами піде в країни Євросоюзу. Передбачається, що будівництво нової труби може початися вже у квітні поточного року, а реалізувати проект повністю "Транснафта" розраховує приблизно за півтора року. Передбачувана потужність трубопроводу складе 50 млн тонн. Президент "Транснафти" Семен Вайншток уже відзначив, що російські нафтовики будуть зацікавлені в будівництві труби в обхід Білорусії.
Нафтовим компаніям дійсно цікава диверсифікованість маршрутів постачань. "Поряд з тарифами за транспортування нафти й гарантіями по обсягах поставляє нефти, що, важливим фактором у нашій роботі є й ритмічність постачань, - розповіли в прес-службі "Лукойлу". - Не маєбути зривів або затримок. А якщо на трубопроводі відбувається аварія, або білоруська сторона раптом перекриває транзит через свою територію, це вносить відому нервозність. Якщо "Транснафта" забезпечить тариф за транспортування нафти, не перевищуючий тариф за прокачування через територію Білорусії, звичайно, ми будемо переправляти свою нафту через новий відрізок труби".
Незважаючи на те що танкерами переправляти нафта дорожче, ніж по трубі, поставки через Приморськ будуть щонайменше не менш вигідні, чим через територію Білорусії.
Як пояснили в "ЛУКойлі", різниця в цінах за транспортування нафти нівелюється тим, що при танкерних постачаннях нафта попадає прямо в порти країн-споживачів, минаючи білоруське "плече". Таким чином, компаніям не доведеться сплачувати Білорусії за транзит. Страсті навколо нового відрізка "Дружби" розжарюються з початку року. Справа в тому, що ділянка "Унеча-Полоцьк", що знаходиться в аварійному стані, був перекритий, а нафта по ньому, крім Білорусії, ішла й у Литву. Танкерні постачання литовську сторону не влаштували, і коли Семен Вайншток заявив, що "Унеча-Полоцьк", можливо, і не буде ремонтуватися, Литва почала закликати Білорусію та Україну відмовитися від постачань російської нафти взагалі.
При цьому литовська сторона пропонувала такі, м'яко кажучи, сумнівні альтернативи, як постачання нафти з Венесуели.
Крім того, проти Росії було висунуте обвинувачення в тому, що вона не хоче поставляти нафту в Литву через політичні міркування.
З будівлею нового трубопроводу Литва взагалі позбудеться постачань по трубі, а Білорусія втратить більшу частину транзиту. Як пояснив Сергій Григор'єв, у Білорусію зараз поставляється порядку 100 млн тонн нафти, з яких 20 млн тонн ідуть на білоруські НПЗ, а інші обсяги транзитом ідуть у Європу. "Якщо труба "Унеча-Приморськ" буде побудована, і саме такої потужності, як заплановано, Білорусія втратить 50 млн тонн транзиту", – пояснює Григор'єв.
Оцінити точну цифру грошових втрат братньої республіки поки важко. Швидше за все, ця сума складе досить велику для Білорусії цифру в 80-100 млн дол. Але головна втрата буде політичною - у президента країни Олександра Лукашенка віднімуть ще один важіль вплив на міжнародну політику.
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас