Воронін: Завершення будівництва нафтоналивного терміналу відкриває Молдавіх вихід до Черного моря — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Воронін: Завершення будівництва нафтоналивного терміналу відкриває Молдавіх вихід до Черного моря

Енергетика
135
Президент Молдавії Володимир Воронін висловив задоволення завершенням будівництва нафтоналивного термінала в Джурджулешти (на кордоні з Румунією), що, за його словами, відкрив для республіки вихід до Чорного моря.
Він заявив про це у зв'язку з введенням в експлуатацію першої частини термінала, що дозволять імпортувати нафтопродукти морем. Друга частина об'єкта дозволить використати його і як порт для інших вантажів.
"Скільки інтересів навколо термінала було і, напевно, ще існує дотепер. У тому числі, і з боку сусідніх країн. Навіщо вам потрібно, з якої статі, ми самі передамо вам в оренду те, що вам потрібно, тільки не займайтеся самі будівництвом нафтового термінала", - сказав Воронін.
Він зізнався, що країни-сусіди - Україна і Румунія - не рекомендували і усіляко відговорювали республіку споруджувати власний нафтовий термінал. При цьому Воронін відзначив, що "Молдавія не повинна уступати своїх інтересів, якими б вони не обґрунтовувалися аргументами".
"Ми не можемо нескінченно поступатися нашими цілями і інтересами, щоб відповідати чиїмось бажанням - сусідів, друзів - стратегічних і не дуже, різної користі і з різними цілями. Ми, всі ті, хто сьогодні знаходиться при владі, повинні думати і далі вирішувати наші стратегічні завдання, що дійсно гарантують незалежність і суверенітет країни, не тільки на декларативному рівні, за допомогою герба, гімну та інших атрибутів державності, але конкретно, економічно, соціально і, не в останню чергу, політично", - заявив президент.
Перша черга порту, що включає нафтоналивний термінал, введена в Молдавії на березі Дунаю в Джурджулешті (на кордні з Румунією).
Інвестором будівництва виступили дочірні структури нідерландської компанії EasEurHolding.V. - BemolRetail (колишня Azpetrol) BemolRefinery (колишня AzpetrolRefinery) і DanubeLogistics (колишня Azertrans) .
Як повідомив їхній генеральний директор Томас Мозер, інвестиції в будівництво перевищили $27 млн. "Роботи виконані в суворій відповідності з екологічними нормами, щоб не тільки не погіршити, але навіть поліпшити стан території", - підкреслив він.
За його словами, в 2007 році планується почати будівництво вантажного і пасажирського портів, які передбачається здати в 2008 році. Здача другої черги - вантажопасажирського порту і нафтопереробного заводу - буде виконана раніше наміченого строку.
Загальна вартість проекту оцінюється в $38 млн.
Термінал потужністю 2 млн тонн нафтопродуктів на рік включає причал для прийому нафтових танкерів, 8 резервуарів загальною ємністю 52 тис. тонн, комплексну систему накачування нафтопродуктів, навантажувальну площадку автоцистерн. Комплекс оснащений системою збору дощової води, очищення стічних вод, трансформаторною станцією і автоматизованою системою попередження пожежі.
Як відзначив Мозер, у найближчі два місяці пройде тестування термінала, а з майбутнього року почнуться поставки нафтопродуктів у Молдавію.
Проект будівництва термінала в Джурджулешті стартував в 1996 році, але до 1999 року роботи вдалося виконати лише на 50%, і будівництво було заморожено через відсутність фінансування. В 2005 році власником об'єкта стала Azpetrol.
Улітку 2006 року дочірні компанії Azpetrol придбала EasEur Holding B.V. - дочка венчурного фонду Eastern Capital N.V., що спеціалізується на інвестиціях в енергетичний сектор країн Східної Європи. Відповідно до рішення нового власника, компанії були перейменовані.
Azpetrol, Azertrans й AzpetrolRefinery у грудні 2004 року підписали з урядом Молдавії угода про будівництво порту з нафтовим, суховантажним і пасажирським терміналом, а також НПЗ і мережі з 50 автозаправних комплексів. Вартість інвестиційного проекту становить $250 млн.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас