153
Уряд не готовий виконувати Держпрограму економічного та соціального розвитку країни в 2007 р
Завтра український парламент повторить спробу розглянути програму економічного та соціального розвитку України на 2007 р. Про це сьогодні повідомив голова ВР Олександр Мороз. 21 вересня це питання було знято з порядку денного на прохання уряду, незважаючи на рекомендацію профільного економічного комітету парламенту прийняти відповідний законопроект за основу. “За" відстрочку дебатів щодо документів проголосували 246 з 436 народних депутатів, зареєстрованих у залі.
За висновками фахівців Головного науково-експертного управління ВР від 29 вересня підкреслено, що законопроект має високий ступінь відповідності закону про державне прогнозування і розробку програм економічного і соціального розвитку. Однак редагована версія документа знов-таки не має показників очікуваних Кабміном результатів виконання цільових програм, етапів їхньої реалізації, передбаченого для них фінансування. Крім того, тут немає аналізу ризиків (зовнішніх і внутрішніх) для динаміки соціально-економічного розвитку України. Експерти так само вважають, що в такому законі повинні бути зазначені строки і виконавці.
Парламентські аналітики зокрема вважають, що один з обраних урядом пріоритетів - підвищення економічної активності населення - не логічний поруч із показником зайнятості і безробіття в 2007 р. на рівні поточного року. А забезпечити гідний рівень і якість життя населення чиновникам навряд чи вдасться, якщо у своїй програмі вони орієнтовані на досягнення приросту реальних наявних доходів громадян на 5,3% наступного року. "Завдання про наступне підвищення основних соціальних гарантій і наближенні їх до прожиткового мінімуму не кореспондується з реченнями проекту бюджету щодо обмеження і припинення окремих соціально трудових норм", - відзначено у висновку експертів ВР.
У програмі економічного і соціального розвитку країни на 2007 р. поставлена мета домогтися легалізації доходів від трудової діяльності. Але поряд із цим у проекті держбюджету-2007 Кабмін пропонує права громадянина на соціальні виплати поставити в залежність від розмірів його доходу. А такий пункт у головному фінансовому кошторисі держави навпаки стане "одним з головних факторів приховування доходів.
У податковій політиці уряду в центрі позначена підготовка проекту Податкового кодексу України, що вітається фахівцями управління. Але от уряд збирається впроваджувати “оподатковування доходів від одержання спадщини, подарунків, операцій з майном і нерухомістю з визначенням розміру неоподатковуваного мінімуму з кожного із цих видів доходів". Відзначимо, що все це вже врегульовано Законом України “Про податок з доходів фізичних осіб". З іншого боку, уряд хоче урізати ряд неефективних місцевих податків і зборів, прийнявши закон про внесення змін і доповнень у ряд нормативних актів. На думку експертів, концентрувати тут потрібно на самостійному законі про місцеві податки і збори, оскільки ця сфера дотепер регулюється Декретом Кабміну від 1993 р., Указами Президента і урядових актів. Кабмін хоче в 2007 р.завершити реформу спрощеної системи оподатковування, але не вказує яким саме нормативним актом це буде зроблено.
У законопроекті про економічно-соціальні перспективи України уряд не дає повної інформації про державний борг і свої дії щодо зменшення боргового навантаження на бюджет. Сказано тільки, що її будуть підтримувати на економічно безпечному рівні - не вище, ніж в 2006 р.
Фонду держмайна Кабмін збирається доручити закріпити права власності держави на майно громадських організацій колишнього СРСР і УРСР. Але самостійний законопроект з цього не раз розглядався у ВР безрезультатно, оскільки не вирішувалася проблема із правом власності на такі об'єкти громадських організацій України (правонаступники громадських організацій СРСР).
Дивно в проекті виглядають заходу в галузі розвитку промисловості. Чиновники вважають за доцільне створювати замкнуті цикли у виробництві на основі інновацій. Але чомусь виділяють суднобудування і мікроелектроніку. Хоча швидке досягнення українськими виробниками в цих галузях конкурентноздатності на світових ринках украй сумнівно.
Головною метою цінової і тарифної політики уряд ставить прогностичність вартості товарів і послуг і запобігання цінових шоків на товарних ринках. Однак поза полем зору програми залишилися превентивні міри на час сезонних криз на ринку нафтопродуктів і механізм визначення тарифів на житлово-комунальні послуги для всіх груп споживачів.
За матеріалами: РБК-Україна
Поділитися новиною