154
Уряд не готовий виконувати Держпрограму економічного та соціального розвитку країни в 2007 р
Завтра український парламент повторить спробу розглянути програму економічного та соціального розвитку України на 2007 р. Про це сьогодні повідомив голова ВР Олександр Мороз. 21 вересня це питання було знято з порядку денного на прохання уряду, незважаючи на рекомендацію профільного економічного комітету парламенту прийняти відповідний законопроект за основу. “За" відстрочку дебатів щодо документів проголосували 246 з 436 народних депутатів, зареєстрованих у залі.
За висновками фахівців Головного науково-експертного управління ВР від 29 вересня підкреслено, що законопроект має високий ступінь відповідності закону про державне прогнозування і розробку програм економічного і соціального розвитку. Однак редагована версія документа знов-таки не має показників очікуваних Кабміном результатів виконання цільових програм, етапів їхньої реалізації, передбаченого для них фінансування. Крім того, тут немає аналізу ризиків (зовнішніх і внутрішніх) для динаміки соціально-економічного розвитку України. Експерти так само вважають, що в такому законі повинні бути зазначені строки і виконавці.
Парламентські аналітики зокрема вважають, що один з обраних урядом пріоритетів - підвищення економічної активності населення - не логічний поруч із показником зайнятості і безробіття в 2007 р. на рівні поточного року. А забезпечити гідний рівень і якість життя населення чиновникам навряд чи вдасться, якщо у своїй програмі вони орієнтовані на досягнення приросту реальних наявних доходів громадян на 5,3% наступного року. "Завдання про наступне підвищення основних соціальних гарантій і наближенні їх до прожиткового мінімуму не кореспондується з реченнями проекту бюджету щодо обмеження і припинення окремих соціально трудових норм", - відзначено у висновку експертів ВР.
У програмі економічного і соціального розвитку країни на 2007 р. поставлена мета домогтися легалізації доходів від трудової діяльності. Але поряд із цим у проекті держбюджету-2007 Кабмін пропонує права громадянина на соціальні виплати поставити в залежність від розмірів його доходу. А такий пункт у головному фінансовому кошторисі держави навпаки стане "одним з головних факторів приховування доходів.
У податковій політиці уряду в центрі позначена підготовка проекту Податкового кодексу України, що вітається фахівцями управління. Але от уряд збирається впроваджувати “оподатковування доходів від одержання спадщини, подарунків, операцій з майном і нерухомістю з визначенням розміру неоподатковуваного мінімуму з кожного із цих видів доходів". Відзначимо, що все це вже врегульовано Законом України “Про податок з доходів фізичних осіб". З іншого боку, уряд хоче урізати ряд неефективних місцевих податків і зборів, прийнявши закон про внесення змін і доповнень у ряд нормативних актів. На думку експертів, концентрувати тут потрібно на самостійному законі про місцеві податки і збори, оскільки ця сфера дотепер регулюється Декретом Кабміну від 1993 р., Указами Президента і урядових актів. Кабмін хоче в 2007 р.завершити реформу спрощеної системи оподатковування, але не вказує яким саме нормативним актом це буде зроблено.
У законопроекті про економічно-соціальні перспективи України уряд не дає повної інформації про державний борг і свої дії щодо зменшення боргового навантаження на бюджет. Сказано тільки, що її будуть підтримувати на економічно безпечному рівні - не вище, ніж в 2006 р.
Фонду держмайна Кабмін збирається доручити закріпити права власності держави на майно громадських організацій колишнього СРСР і УРСР. Але самостійний законопроект з цього не раз розглядався у ВР безрезультатно, оскільки не вирішувалася проблема із правом власності на такі об'єкти громадських організацій України (правонаступники громадських організацій СРСР).
Дивно в проекті виглядають заходу в галузі розвитку промисловості. Чиновники вважають за доцільне створювати замкнуті цикли у виробництві на основі інновацій. Але чомусь виділяють суднобудування і мікроелектроніку. Хоча швидке досягнення українськими виробниками в цих галузях конкурентноздатності на світових ринках украй сумнівно.
Головною метою цінової і тарифної політики уряд ставить прогностичність вартості товарів і послуг і запобігання цінових шоків на товарних ринках. Однак поза полем зору програми залишилися превентивні міри на час сезонних криз на ринку нафтопродуктів і механізм визначення тарифів на житлово-комунальні послуги для всіх груп споживачів.
За матеріалами: РБК-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Mercedes-Benz випустив новий сімейний електрокросовер (фото)
Kia представила футуристичний концепт автомобіля
Презентовано кільце Moodring, яке транслює рухи криптовалютних ринків на палець
Швеція скоротить допомогу п’ятьом країнам, щоб збільшити підтримку України
Більшість європейців переконані, що євро вигідний для ЄС — опитування
Попит на вживані авто з-за кордону зріс на 60% за рік: найпопулярніші моделі листопада (інфографіка)
