113
Нафтовий меморандум, підписаний урядом з нафтотрейдерами, захищає лише власників нафтових заводів – експерти
— Енергетика
Меморандум, який нещодавно підписав уряд із керівниками провідних нафтових компаній, мало враховує інтереси споживачів пального і надає забагато пільг виробникам, вважають експерти ринку. Особливо їх насторожують кулуарні розмови про обмеження імпорту нафтопродуктів.
Нафтовий меморандум багато обіцяє нафтовим магнатам і майже нічого не гарантує споживачеві, вважають експерти. Аби заводи оновлювалися, уряд планує обмежити ввезення пального, зробити пільговими податки на обладнання і знизити тарифи на залізничні перевезення експортних нафтопродуктів та перекачування нафти трубопроводами.
У кожного українського заводу є конкретні багаті зарубіжні господарі. До минулого року наші урядовці створювали тепличні умови для заробляння чималих прибутків. Але власники протягом багатьох років не поспішали витрачатися на модернізацію. Ймовірно, саме на ці пільги очікують Ігор Коломойський та Муса Бажаєв, аби реконструювати відсталі два західноукраїнські та херсонський заводи.
Юрій Бойко, міністр палива та енергетики України: "Нам понятны проблемы, связанные с экспортной пошлиной, вводимой Россией для изымания прибыли своих нефтяных компаний. Понятна проблема, связанная с отстуствием импортных пошлин на ввозимые нефтепродукты. Сочетание этих двух условий породило резкое увеличение импорта светлых нефтепродуктов, а следовательно ущербные условия работы наших активов на территории Украины".
Сергій Куюн, керівник аналітичного агентства: "По сути, вводя пошлины на импорт, это мы с вами должны будем заплатить за модернизацию нефтеперерабатывающих заводов. В Европе все знают – 2009 год – переходим на Евро-6, не успеваешь модернизироваться – уходишь с рынка. У нас же это не было сделано по ряду причин. Думаю, это связано с непрофессионализмом наших управленцев".
Шлях до високоякісного пального в меморандумі прописано дуже обережно – аби не налякати власників НПЗ та автозаправних мереж. Уряд каже, що створить систему спільного контролю якості нафтопродуктів. А всі обіцянки заводів збільшити номенклатуру та підвищити якість пального не мають ніяких чітких часових вимірів.
Ігор Луценко, виконавчий секретар Асоціації споживачів нафтопродуктів: "Сам процес підписання меморандуму був досить хибним: зустрілись 5-6 бізнесменів з Януковичем і про щось домовились. А 50 млн. українських громадян не були ніяким чином представлені".
Тож нафтовики підписали з українським урядом вигідні для себе домовленості, вважають експерти. До того ж ціни на нафту знижуються і торговці не ризикують своїми прибутками. Ситуація залишатиметься такою, доки до нафтових угод не долучаться споживачі пального, інтереси яких у масштабах країни не менш важливі, ніж нафтопереробників.
За матеріалами: ICTV
Поділитися новиною