46
Візит делегації ділових кіл України до Панами та Мексики
Розвиток торговельно-економічного співробітництва з країнами Центральної Америки - один з перспективних напрямків зовнішньополітичної діяльності України.
Саме задля вивчення можливостей економічних інфраструктур та посилення ролі українських товаровиробників на ринках країн центральноамериканського регіону з 13 по 23 квітня 2002 року відбудеться візит делегації ділових кіл України до Панами та Мексики. Захід організовано за ініціативи Міністерства закордонних справ України та Українського союзу промисловців і підприємців.
У складі української делегації - провідні вітчизняні підприємці, бізнесмени, науковці, керівники потужних підприємств, представники банківської сфери, дипломатичних кіл. Очолює делегацію перший заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів України, віце-президент УСПП Олександр Шнипко.
Довідка:
Зовнішньополітична стратегія урядів Панами та Мексики спрямована на активну участь країн у міжнародних політичних, торговельно-економічних процесах, налагодження нових перспективних відносин з європейськими країнами. Ці країни відіграють важливу роль у світових торговельно-економічних процесах та в економічному житті центральноамериканського субрегіону. Як відомо, за показниками економічного розвитку Мексика – одна з найбільш розвинутих країн Центральної Америки. За даними Світового банку, у 2002 році ВВП складає 598 млрд. дол.. експорт мексиканських товарів протягом останніх років зростав в середньому на 14,4% щорічно і склав на кінець 2001 року 166, 45 млрд. дол., імпорт – 174.47 млрд. дол. Постійно зростає обсяг іноземних інвестицій: тільки у 2000-му він збільшився на 26 млрд. дол. і склав 86 млрд. дол. Що до Панами, то ВВП складає там 10 млрд. дол., у 2000 році обсяг зовнішньої торгівлі Панами склав понад 12 млрд. дол. США, експорт – 5,7 млрд. дол. імпорт – 6,9 млрд. дол. Крім того, Панама -- країна “зручного прапору” -- є важливим транспортним перехрестям і займає перше місце в світі за кількістю зареєстрованих кораблів (12,2 тис.)
Зовнішньополітична стратегія урядів Панами та Мексики спрямована на активну участь країн у міжнародних політичних, торговельно-економічних процесах, налагодження нових перспективних відносин з європейськими країнами. Ці країни відіграють важливу роль у світових торговельно-економічних процесах та в економічному житті центральноамериканського субрегіону. Як відомо, за показниками економічного розвитку Мексика – одна з найбільш розвинутих країн Центральної Америки. За даними Світового банку, у 2002 році ВВП складає 598 млрд. дол.. експорт мексиканських товарів протягом останніх років зростав в середньому на 14,4% щорічно і склав на кінець 2001 року 166, 45 млрд. дол., імпорт – 174.47 млрд. дол. Постійно зростає обсяг іноземних інвестицій: тільки у 2000-му він збільшився на 26 млрд. дол. і склав 86 млрд. дол. Що до Панами, то ВВП складає там 10 млрд. дол., у 2000 році обсяг зовнішньої торгівлі Панами склав понад 12 млрд. дол. США, експорт – 5,7 млрд. дол. імпорт – 6,9 млрд. дол. Крім того, Панама -- країна “зручного прапору” -- є важливим транспортним перехрестям і займає перше місце в світі за кількістю зареєстрованих кораблів (12,2 тис.)
З метою налагодження нових взаємовигідних контактів, посилення інвестиційного співробітництва, реалізації перспективних двосторонніх проектів в торгово-економічної галузі України та країн Центральноамериканського регіону у ході візиту заплановано декілька бізнес-форумів.
Відбудуться переговори з панамськими діловими колами щодо створення регіонального полюсу вантажних авіаперевезень, використання українського обладнання для модернізації п‘яти морських портів на тихоокеанському та атлантичному узбережжях. Йтиметься про залучення українських технологій для обслуговування суден та про налагодження контактів між портовими владами обох країн. Планується презентація експортних можливостей України.
Висловлюється готовність розглянути на міжурядовому рівні пільгові умови щодо перебування українських товарів на території однієї з найбільших економічних зон вільної торгівлі “Колон” (Панама) з метою виходу української продукції на ринки країн Центральної Америки та Карибського басейну, з використанням її можливостей для випуску продукції машинобудування. Як відомо, “Колон” – друга в світі після Гонконгу за значенням та обсягом експортно-імпортних операцій. Нині у ЗВТ здійснюються торговельні операції 1800 компаній, товарообіг яких перевищує 10 млрд. дол. на рік.
За матеріалами: УСПП
Поділитися новиною