Спадкування права на вклад — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Спадкування права на вклад

Кредит&Депозит
4183
Право на вклади теж є частиною спадщини незалежно від способу розпорядження ним вкладником (чи то заповіт, чи то розпорядження банку, чи то загальні норми спадкування за законом).
Finance.ua як портал, що дбає про ваші заощадження, дізнався, як оформити свої спадкові права на вклад.
Як пояснює ФГВФО, щоб оформити свої спадкові права на вклад, соспадкоємці мають звернутися протягом 6 місяців з дня смерті вкладника до нотаріуса за місцем відкриття спадщини для отримання свідоцтва про право на спадщину.
“Інформація про наявність чи відсутність банківського вкладу є банківською таємницею. Якщо спадкоємець не впевнений, що у спадкодавця були вклади та в якому банку, він не може отримати таку інформацію самостійно. Тому необхідно звернутись до нотаріуса, який сформує відповідний запит на будь-який або на всі банки, зареєстровані в Україні (така послуга є платною). На підставі отриманої від банків інформації нотаріус може видати спадкоємцеві свідоцтво про право на спадщину на вклад, з яким він звертається до банку для отримання коштів”, – зазначають у Фонді гарантування.
Отримати успадкований вклад спадкоємець може після закінчення шестимісячного терміну з дня смерті вкладника. При цьому, до закінчення цього терміну нотаріус може видати спадкоємцеві дозвіл на одержання частини вкладу спадкодавця, якщо це викликано обставинами, що мають істотне значення.
Банк виплачує спадкоємцю вклад (частину вкладу) на підставі документів, визначених законодавством України. Зазвичай це свідоцтво про спадщину, документ, що посвідчує особу, ІПН, свідоцтво про смерть вкладника. Однак, може виникнути потреба у пред’явленні інших документів, тому попередньо потрібно проконсультуватися з цього питання з банком.
Виплата гарантованого відшкодування спадкоємцям вкладників збанкрутілих банків здійснюється за результатами розгляду індивідуальних звернень до Фонду гарантування вкладів.
Для цього спадкоємець повинен надіслати до Фонду:
  • підписану заяву про виплату гарантованого відшкодування із зазначенням фактичного місця проживання та дати подання (примірна форма заяви за посиланням у коментарях);
  • копію ІПН;
  • засвідчену особистим підписом копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, з інформацією про прізвище, ім’я, по батькові, серію, номер, найменування або код органу, що видав документ, дату видачі;
  • нотаріально засвідчену копію свідоцтва про право на спадщину.
У разі звернення представника спадкоємця додатково надається нотаріально засвідчена копія документа, що підтверджує статус представника особи (довіреність).
Розрахунок суми відшкодування, що сплачується спадкоємцям вкладника, здійснюється на основі, пропорційній успадкованим ними частинам вкладу, в межах суми відшкодування, що належала померлій особі.
До речі, на депозиті можна заробляти більше, якщо скористатися програмою «Бонус до депозиту» від Finance.ua. Більше про програму і вигоди можна дізнатися за посиланням.

Отримати більше з депозиту

За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас