745
Автомобілю зі Словаччини, що літає, видали сертифікат льотної придатності для польотів у небі Європи
— Технології&Авто
Словацьке управління цивільної авіації видало сертифікат льотної придатності в експериментальній категорії літаючому автомобілю AirCar компанії Klein Vision. Для отримання сертифікату машина здійснила 200 злетів і посадок, у тому числі на пересіченій місцевості, і провела в повітрі сумарно 70 годин.
Зовні літаючий автомобіль виглядає як спортивна машина з крилами і хвостом, які складаються при їзді по дорогах.
Машину AirCar розробляє група з восьми ентузіастів на чолі з винахідником Стефаном Кляйном (Stefan Klein). Розробки Klein Vision веде з 2016 року, на них вже пішло 100 тис. людино-годин. Створений для випробувань прототип успішно піднімається в повітря і вже здійснив ряд цікавих перельотів, включаючи 35-хвилинний політ з аеропорту в Словацькій Нітрі в аеропорт Братислави. До злітної смуги в Нітрі автомобіль рухався своїм ходом як звичайний автомобіль. Точно так він виїхав до міста після приземлення.
Двомісний прототип AirCar, схожий на гоночний автомобіль, оснащений 140-сильним 1,6-літровим чотирициліндровим мотоциклетним двигуном внутрішнього згоряння BMW (раніше зустрічалася інформація, що у машини два двигуни).
Двигун відповідає як за пересування по трасі з приводом на колеса, так і за обертання гвинта, який штовхає, в повітрі. Злітна швидкість автомобіля становить 115 км/год, а крейсерська швидкість в польоті — 180 км/год при 2 800 об/хв. По дорозі машина може рухатися зі швидкістю понад 160 км/год. Крила і хвіст висуваються приблизно протягом трьох хвилин після команди.
Перехід на двигун південноафриканської компанії Adept Airmotive, з яким зараз проводять випробування, дозволить літаючому автомобілю розвивати в повітрі крейсерську швидкість понад 300 км/год і забезпечить дальність польоту до 1000 км. Але найскладнішим для компанії буде наступний етап — отримання сертифіката EASA CS-23. Для цього доведеться виготовити три додаткові прототипи автомобіля AirCar і в процесі сертифікації їх знищити.
Для невеликої компанії з обмеженим фінансуванням це буде складніше, ніж зробити той чи інший переліт з ризиком для життя пілота. На жаль для проекту, він виходить за рамки «зеленого» порядку денного і може не знайти підтримки для подальшого розвитку.
За матеріалами: 3dnews.ru
Поділитися новиною