Як вести бізнес, щоб за рік увійти в топ-10 МФО, на прикладі ZeCredit — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555
ПАРТНЕРСЬКА

Як вести бізнес, щоб за рік увійти в топ-10 МФО, на прикладі ZeCredit

Особисті фінанси
491
В Україні понад 100 компаній, які надають послуги мікрокредитування фізичним особам. З огляду на жорстку конкуренцію, новим мікрофінансовим організаціям важко привернути увагу українських громадян. Саме тому я вирішив допомогти підприємцям, розповівши про те, як вести бізнес, щоб за рік увійти в ТОП-10 МФО, на прикладі ZeCredit.
Зміст
  1. Подбайте про прозоре та безпечне кредитування
  2. Створіть комфортні умови для нових клієнтів
  3. Продумайте систему оцінки позичальників
  4. Підтримуйте зв’язок з постійними клієнтами
  5. Висновок
Як вести бізнес, щоб за рік увійти в топ-10 МФО, на прикладі ZeCredit

Подбайте про прозоре та безпечне кредитування

Мікропозика – один з найпопулярніших продуктів серед громадян України. Мікрофінансові організації пропонують взяти короткострокову позику на невелику суму в будь-який час доби, оперативно вирішивши фінансові питання. Однак багато українців досі з насторогою ставляться до приватних фінансових компаній, побоюючись прихованих комісій та платежів, величезних штрафів за прострочення та грізних колекторів.
На мою думку, головне завдання приватної небанківської установи – переконати потенційного клієнта в відкритості компанії та безпечній процедурі оформлення кредиту онлайн. Для початку розглянемо способи показати відкритість на прикладі сервісу ZeCredit:
  • на головній сторінці розміщений кредитний калькулятор, тобто користувачі можуть розрахувати переплату до подачі заявки, переконавшись у відсутності прихованих платежів та комісій;
  • після кредитного калькулятора йде докладний опис процедури оформлення мікропозики, враховуючи приклад розрахунку переплати;
  • на сторінці «Контакти» розміщені юридична адреса, номери телефонів, електронна пошта та форма зворотного зв’язку;
  • на сторінці «Про нас» користувачі можуть вивчити інформацію про компанію;
  • там же позичальники можуть подивитися свідоцтво про реєстрацію фінустанови, правила надання коштів в борг, аудиторський звіт та фінансову звітність, приклад договору та інші документи.
Я проаналізував систему безпеки МФО ZeCredit. Для захисту інформації про позичальників компанія використовує технологію для шифрування з’єднань, які встановлюються між гаджетом користувача та сайтом. Застосування технології PCI DSS дає гарантію того, що кошти будуть зараховані саме на картку клієнта.

Створіть комфортні умови для нових клієнтів

Кожна мікрофінансова організація прагне зробити з нового позичальника постійного клієнта, пропонуючи йому поліпшені умови кредитування. Наприклад, на сервісі ZeCredit можна взяти першу мікропозику на суму до 7 000 гривень під знижену ставку в розмірі 0.9% на добу.
Крім зниженої відсоткової ставки, компанія пропонує спрощену процедуру отримання позики:
  1. Користувач переходить на сервіс.
  2. У формі реєстрації вводить номер мобільного телефону.
  3. В анкеті користувача вказує інформацію про себе. Позичальник може сам заповнити 8 полів (ПІБ, дата народження, паспортні дані й так далі) або скористатися сервісом BankID, заощадивши свій час.
  4. Додає спосіб отримання грошових коштів. Потрібно вказати тільки номер, термін дії та CVV-код активної платіжної картки.
  5. Обирає розмір мікропозики та терміни погашення платежів, після чого відправляє заявку на розгляд. Протягом 15 хвилин система прийме рішення.
  6. Якщо заявку схвалили, користувачеві потрібно підписати кредитний договір в особистому кабінеті. Протягом 5 хвилин на його рахунок надійдуть кошти.
Я вважаю, компанія ZeCredit спеціально ввела попередню реєстрацію, тому що психологічно людині простіше заповнити 1-2 поля, ніж відразу розповідати про себе. Для створення особистого кабінету достатньо заповнити одне поле – номер мобільного телефону, завдяки чому нові позичальники з радістю проходять реєстрацію.
Якщо багато мікрофінансових організацій складають анкети з 15-20 питань, то на сервісі ZeCredit є всього 8 стандартних запитань. Такий підхід дозволяє компанії залучати тисячі охочих взяти позику на картку, відповідно, регулярно входити в рейтинги МФО України.

Продумайте систему оцінки позичальників

Для мікрофінансової організації важливо вміти побудувати ефективну систему оцінки позичальників, інакше є ризик зіткнутися з величезною кількістю несплачених позик. Я рекомендую використовувати в якості джерел інформації анкету позичальника та відомості з його акаунтів, дані бюро кредитних історій, відомості з державних та правоохоронних органів.
Якщо розглядати як приклад компанію ZeCredit, тоді варто використовувати автоматичну та ручну оцінку клієнтів. На першому етапі, щоб прискорити процес розгляду заявок, можна встановити базові параметри: наявність українського громадянства, відповідність віковим обмеженням, відсутність судимості.
На наступному етапі слідує детальне вивчення клієнта, наприклад, кредитна історія, місце роботи, щомісячний дохід. Доки не накопичена статистична база, тобто не видано близько 3000-5000 позик, позичальників потрібно перевіряти вручну. Коли розробите власну скорингову систему, можете більшість (70-80%) заявок обробляти в автоматичному режимі, а інші – довіряти фахівцям.

Підтримуйте зв’язок з постійними клієнтами

Деякі МФО створюють ідеальні умови отримання мікропозик для нових позичальників, але забувають про постійних клієнтів. Однак перша позика рідко окупає вартість залучення позичальника, тому потрібно продумати програму лояльності.
Для прикладу візьмемо програму лояльності ZeCredit:
  • підвищена сума мікропозики;
  • більш тривалий термін користування позиковими коштами;
  • знижки на позики до 40%;
  • зниження часу розгляду заявки до 5 хвилин.
Компанія ZeCredit використовує свого роду гейміфікацію, тобто кожна оформлена та вчасно повернута мікропозика просуває клієнта на наступний рівень. З кожним рівнем позичальник отримує привілеї, які дозволяють збільшити суму та терміни позики, зменшити переплату.

Висновок

Я постарався докладно розповісти, як вести бізнес, щоб за рік увійти в ТОП-10 МФО, на прикладі ZeCredit. Ці поради допоможуть як привернути увагу цільової аудиторії, так й зібрати лояльних позичальників, які будуть регулярно користуватися послугами мікрофінансування. А правильна оцінка позичальників дозволить знизити рівень дефолту до мінімуму.
За матеріалами:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас