1594
Раз на 3 роки український споживач потрапляє у кризу — експерт
— Особисті фінанси
Раз на три роки український споживач потрапляє в кризу, але він швидко відновлюється.
Про реалії українського споживача розповіла Account Director Kantar Україна Анна Шахдінарян на заході FinYear, що віжбувся в Києві 17 грудня.
«В Україні є циклічність. Ми раз на три роки потрапляємо в кризу, але дуже швидко відновлюємося. Якщо в інших країнах, де споживчі настрої досить високі, COVID-19 зробив так, що вони обвалились. І вони відновлюються протягом кількох років — від 2 до 3. То в Україні ми відновилися протягом 1 року. А найуспішніший рік в Україні був до початку COVID-19», — розповіла Шахдінарян.

Також вона зазначила, що чим вищі споживчі настрої при низькому доході, тим вищим буде бажання дозволити собі більше і забезпечити це допомогою додаткових ресурсів, наприклад кредити.
Україна — середнячок по доходу населення. Людей, яким бракує грощей на їжу — 4%, одяг — 13%. 10% – українці, яким бракує на купівлю нерухомості, і є ті, 3% – хто не має матеріальних проблем.

При цьому доходи українців за рік збільшилися — середній дохід на сім’ю 10 тис. грн на одну людину. Доходи зросли, але при цьому витрати теж зросли. Український споживач все ще має песимістичні настрої.
Наприклад, витрати на харчування в місяць в 2020 році були 4239 грн на людину, в 2021 році – 4970 грн.

Кредити. Також в Україні зросла кількість кредитів. У 2020 році брали кредити українців 23 відсотки, а 2021 році – 30%. Зросли кеш-кредити, кредити на картку. Найпопулярніша категорія, яка зросла торік, була ремонт і меблі.

Зросла також кількість українців, які купують онлайн.

На чому українці готові економити – побутова техніка, дозвілля та подорожі. Як зазначила експерт, на побутову техніку та електроніку економлять сезонно (у листопаді та грудні не економлять). При цьому українці точно почали економити на дозвіллі і подорожах.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною