Правила для інтернет-магазинів: новий законопроєкт про захист прав споживачів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Правила для інтернет-магазинів: новий законопроєкт про захист прав споживачів

Особисті фінанси
964
Депутати зареєстрували новий проєкт Закону про захист прав споживачів. У цій редакції з’явилася окрема стаття, присвячена правилам для інтернет-магазинів, прайс-агрегаторів і маркетплейсів, пише AIN.UA.
У порівнянні з чинним Законом, в цьому проєкті, в розділі III (про права споживачів при дистанційній торгівлі) з’явилася нова стаття 17 «Права споживача під час придбання продукції шляхом електронної торгівлі».
Ця стаття вводить низку нових правил для інтернет-магазинів, а також прайс-агрегаторів і маркетплейсів:
  • інтернет-магазин повинен надати доступ покупцю до договору, який повинен знаходитися на сайті магазину в доступному місці. Це потрібно, щоб покупець міг прочитати умови договору до того, як оформити замовлення на купівлю товару;
  • торгові інтернет-майданчики також повинні публікувати на своїх сайтах інформацію про себе, достатню для ідентифікації. У разі юросіб це: найменування юрособи або її підрозділу, її адреса, код за ЄДРПОУ, наявність дозвільних документів або ліцензій (якщо це вимагається законодавством, наприклад, для продажу алкоголю). У разі фізосіб-підприємців це: прізвище, ім’я та по батькові фізособи-підприємця, адреса, наявність дозвільних документів або ліцензій (якщо це вимагається законодавством);
  • компаніям, що торгують в інтернеті, також запропонують добровільно подавати декларації про намір вести електронну торгівлю. У цих деклараціях, зокрема, повинна міститися інформація, достатня для ідентифікації такої компанії. Реєстр таких декларацій буде відкритим, його вестиме орган контролю у сфері захисту прав споживачів (зараз це — Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів).
Також у новому проєкті закону є правила для товарів «з цифровим змістом». Судячи з визначень із законопроєкту, це стосується, в тому числі, продажу софта. Але не дуже зрозуміло, чи буде це стосуватися випадків продажу девайсів з встановленим ПЗ. Зокрема:
  • продаючи товар з цифровим змістом, компанія повинна надавати покупцям дані про наявність та доступність оновлень для нього, якщо це потрібно для якості та безпеки такого товару;
  • якщо користувач не встановив оновлення, яке надала йому компанія-продавець, і це призвело до вад товару, продавець не несе відповідальності за це. Але тільки в разі, якщо він розповів покупцеві про наслідки відмови від оновлення, а також, якщо неправильне встановлення оновлення не було пов’язано з вадами інструкції.
За матеріалами:
Ain.Ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас