Електронна трудова книжка: про що варто знати роботодавцям і працівникам — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Електронна трудова книжка: про що варто знати роботодавцям і працівникам

Казна та Політика
3692
Із 10 червня цього року в Україні почав діяти Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», який Верховна Рада України ухвалила ще 5 лютого.
Відтоді кожен роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність своїх найманих працівників в електронному форматі. Finance.ua, як портал, що стежить за змінами в законодавстві, дізнався, про що варто знати роботодавцям і працівникам.
Що таке електронна трудова книжка. Це цифровий аналог паперової трудової книжки. Сучасна система дасть змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, а в майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.
Щоб знайти електронну трудову книжку, необхідно увійти до особистого кабінету на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
Хто може вносити інформацію:
  • відомості про трудову діяльність можуть вносити самі працівники та/або їхні роботодавці. Для цього необхідно мати скановані кольорові копії усіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку та відповідних документів, до яких внесено записи з оригіналів трудової або інших документів, що підтверджують стаж.
Якщо ви найманий працівник: щоб перевірити записи про ваші трудові відносини, оберіть у меню зліва розділ «Електронна трудова книжка». Якщо ви його не бачите, натисніть на власні ПІБ у меню вгорі.
В електронній трудовій книжці наразі є дані за основним місцем роботи, починаючи з 2004 року. Якщо ваша трудова діяльність почалася раніше, ви можете додати інформацію про це особисто, надіславши скановані копії документів.
Якщо ви роботодавець: Щоб внести дані про найманого працівника, прогорніть сторінку нижче й оберіть розділ «Відомості про трудові відносини робітника». Тут ви можете завантажити скан-копії паперових документів.
Скан-копії яких документів потрібно надавати:
  • до електронної трудової книжки треба завантажити всі документи, що впливають на розрахунок стажу. Окрім трудової книжки, це можуть бути документи про набуття освіти, свідоцтво про народження дитини (для жінок), військовий квиток та інші документи.
Після відправлення кольорових скан-копій фахівці територіальних органів Пенсійного фонду звірять їх із даними в Реєстрі застрахованих осіб, і оцифрують те, чого бракуватиме.
Чи потрібно ФОП робити запис в електронній трудовій книжці:
  • так, якщо ви маєте найманих працівників і вносите дані про них.
Щодо власної підприємницької діяльності жодних записів в електронній трудовій книжці робити не потрібно. Водночас ПФУ рекомендує ФОП подати через персональний кабінет скан-копії:
  • витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію ФОП;
  • або довідки з Державної податкової служби про облік як суб’єкта підприємницької діяльності.
До речі, якщо вас цікавить швидка позика до зарплати, за допомогою порталу Finance.ua можна підібрати для себе оптимальні умови.

Хочу отримати гроші до зарплати

За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас