Кредитування МСБ в Україні - експерт про розвиток ринку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кредитування МСБ в Україні - експерт про розвиток ринку

Кредит&Депозит
253
В Україні активно розвивається кредитування малого та середнього бізнесу.
Про це заявив банкір, експерт з міжнародної економіки та фінансів Руслан Співак під час конференції Access2Finance.
«Кількість продуктів, які з’являються на ринку для цього сегмента, розширюється. Сукупно на малий і середній бізнес в цьому році ми видали понад 8 млрд гривень, в середньому приріст 30−45% залежно від сегмента», — говорить Співак.
На думку Співака, особливість кредитування МСБ — це не гомогенний сегмент.
«Мікросегемент — це приватні підприємці, підходи до яких швидше близькі до фізичних осіб. Є мікрокомпанії, у яких ще немає балансу. Їм треба допомагати „плисти“ з банком на одній хвилі, навчаючи їх фінансової грамотності приходити до ресурсу, який вони можуть використовувати в банку, — зазначає Співак. — Існують сильніші компанії – малий і середній бізнес. Це компанії, у яких є зрозуміла звітність, рівень прозорості, і вони вже близькі до стандартів фінансування. Вони діють в корпоративному сегменті і в цілому у світовій практиці».
Банкір підкреслює, що в цьому році пандемія сильно вплинула на малий і середній бізнес. Але середній бізнес дуже швидко адаптувався, спостерігався відкладений попит, який затримався з минулого року.
«Цього року весь банківський ринок бачить, наскільки зростають темпи кредитування цього сегмента. У структурі більшості банків цього року МСБ займає від 50−70% зростання. З точки зору доступу до фінансування — він найвищий за всю історію України.
Компоненти, які можуть допомагати МСБ:
  • Перше — співпраця з міжнародними фінансовими організаціями, які дозволять робити елементи «ризикшерингу». Це дуже добре допомагає включити ці компанії в програми, знизити рівень ризику і видати ці гроші клієнтам.
  • Друге — робота через екосистеми – це щільна взаємодія між великим корпоративним сегментом і сегментом МСБ, тому що у кожної великої юрособи є тисячі партнерів.
  • Третє – цифровізація. Пандемія виштовхнула весь банківський сектор в цю зону. Якщо раніше тут були в основному необанки, зараз всі традиційні банки присутні в цьому сегменті. Доступ через сайт, через платформи-агрегатори дозволяють клієнту набагато швидше отримати розуміння, якщо фінансування в конкретній інституції і на яких умовах. Це все полегшує МСБ можливість планування своєї бізнес-діяльності.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас