Як штучний інтелект може змінити страхову галузь — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Як штучний інтелект може змінити страхову галузь

Особисті фінанси
1126
У чому полягає унікальність штучного інтелекту (ШІ) і чим пояснюється його популярність? Технології ШІ вже давно не фантастика. У найближчому майбутньому штучний інтелект змінить бізнес-моделі багатьох компаній по всьому світу, зокрема, і класичну модель ведення страхового бізнесу. І хоча процес впровадження ШІ в роботу компаній має складності, результат окупає витрачені зусилля підвищенням темпів зростання прибутку.
Як штучний інтелект може змінити страхову галузь
Так як страховим вистояти в конкурентній боротьбі, вчасно реагувати на зміни ринку і не опинитися за бортом? І як штучний інтелект може в цьому допомогти?
Що таке штучний інтелект?
Штучний інтелект — це сукупність технологій, які дозволяють розумним машинам розширювати людські можливості шляхом розуміння, дії і навчання. Завдяки цьому у людства будуть всі шанси здійснити прорив в комерційній діяльності. Почніть застосовувати технології ШІ вже зараз.
На думку фахівців страхової компанії ЕКТА, штучний інтелект створює нову реальність з величезним зростанням обсягу даних і збільшенням обчислювальних потужностей. ШІ являє собою не тільки підвищення продуктивності, а й фактор виробництва, здатний змінити тенденцію падіння прибутку трьома способами:
✔️оптимізацією процесів за допомогою інтелектуальних систем автоматизації;
✔️доповненням людської праці, що призведе до збільшення об’ємів фізичного капіталу;
✔️просуванням інноваційних продуктів та послуг на ринок.
Для цього підприємствам всіх галузей необхідно інтегрувати ШІ в стратегію ведення бізнесу та розробити власні системи, які будуть забезпечувати кращі результати. Унікальні характеристики штучного інтелекту як гібрида капіталу і праці потребують нових підходів і моделей до ведення бізнесу. І звичайно, все це матиме значний вплив на перетворення фінансових та страхових послуг.
Бажання клієнта — закон
Нова модель страхування передбачає, що клієнт повинен отримувати такий продукт, який буде повністю відповідати його вимогам. І успішні компанії враховують цей момент, удосконалюючи свою роботу за допомогою сучасних інновацій. Наприклад, ШІ допомагає визначити реальні потреби користувачів страхових послуг. Технології ШІ вирішують цю задачу за допомогою:
Як штучний інтелект може змінити страхову галузь
  • Аналізу і обробки інформації про клієнтів.
  • Наданням точних даних про клієнтів при розробці індивідуальних продуктів та послуг.
  • Рекомендацій нових продуктів зацікавленій аудиторії.
Пояснимо: клієнтам в режимі онлайн пропонують різні товари і послуги відповідно до їх уподобань. Однак страховка навряд чи може грати роль послуги, яку хочеться придбати спонтанно. Інша справа, коли реклама є ненав’язливою та цікавою.
Люди завжди сприймали страхування як щось складне і нудне. Однак тепер все змінилося: страхові послуги, створені із застосуванням ШІ, більш лояльно сприймаються більшістю користувачів. Однак бізнесу, який відкриває для себе можливості штучного інтелекту, ні в якому разі не можна зупинятися на досягнутому. Як приклад, далі розглянемо кейс страхової компанії ЕКТА, яка досягла значних успіхів завдяки автоматизації процесів.
ШІ в ЕКТА: як його застосовувати на практиці
Цифровізація стрімко охоплює бізнес-процеси світового ринку. Згідно з дослідженнями, за рахунок впровадження штучного інтелекту в різні сфери бізнесу, річне економічне зростання у розвинених країнах подвоїться до 2035 року. Однак у кожної медалі є зворотній бік. В даному випадку — нові ризики. З ними і мають незабаром зіткнутися страхові компанії. Українська страхова ЕКТА зробила технології ядром своїх бізнес-процесів.
ЕКТА — це сучасний бренд, що спеціалізується на страхуванні туристів, що виїжджають за кордон. За 10 років компанії вдалося збільшити власну клієнтську базу в 52 рази. Такий результат став можливим завдяки відмові від застарілої моделі обслуговування на користь ШІ. Інновації дозволяють прискорити такі рутинні процеси як придбання страховки, яку можна оформити за лічені хвилини на сайті компанії.
ЕКТА доводить, що застосування ШІ в страхуванні істотно спрощує процес надання послуг клієнтам, починаючи від покупки і закінчуючи обліком клієнтів. У таблиці нижче можна прослідкувати, як саме українська страхова застосовує технології ШІ на практиці:
Таблиця № 1: Використання технологій ШІ у страховій компанії ЕКТА
Як штучний інтелект може змінити страхову галузь
Більша частина штату страхової — це люди віком від 25 до 35 років. Тут є ІТ-відділ з професійної команди розробників, завдяки яким відбувається автоматизація процесів в компанії. Тому страхова ЕКТА в порівнянні з конкурентами набагато впевненіше застосовує інноваційні підходи в бізнесі.
Які можливості відкриває ШІ?
Технології ШІ можуть підвищити ефективність роботи компаній з різних сфер бізнесу і вивести бізнес на новий рівень. Згідно з дослідженнями Accenture, до 2035 року в розвинених країнах прибуток компаній збільшитися в середньому на 38% завдяки використанню технологій ШІ. Інакше кажучи, до цього часу розмір економічного “буму” становитиме 14 трильйонів доларів в шістнадцяти галузях промисловості дванадцяти країн.
Графік № 1. Вплив ШІ на економічне зростання в 16 галузях
Джерело: Accenture, How AI boosts industry profits and innovation, Червень 21, 2017
Як штучний інтелект може змінити страхову галузь
До 2035 року ШІ може збільшити показник швидкості економічного зростання в середньому на 1.7% в 16 галузях. У трійку лідерів, які більше у порівнянні з іншими галузями виграють від впровадження ШІ, увійшли:
Таким чином, відсоток економічного зростання страхової галузі зробить стрибок з показника 2.4 до показника 4.3.
Це станеться за рахунок нових відносин між людьми та машинами, де люди будуть контролювати технології і все більше адаптувати їх до власних бажань і потреб. Вплив технологій ШІ на бізнес підвищить продуктивність праці на 40%, що дозволить людям більш ефективно розпоряджатися своїм часом.
Як штучний інтелект може змінити страхову галузь
Однак позитивні зміни чекають світову економіку тільки в тому випадку, якщо компанії навчаться застосовувати клієнтоорієнтований підхід, а також будуть здійснювати сміливі кроки з приводу впровадження ШІ в бізнесі.
Графік № 2. Вплив на економічне зростання країн: змодельований Accenture графік показує, що ШІ подвоїть темпи економічного зростання в 12 країнах
Як штучний інтелект може змінити страхову галузь
Як зміниться страхування?
Існують безліч процесів в сфері страхування, які можуть значно покращитися за допомогою ШІ, однак найбільш вигідними є такі:
  • Ціноутворення. ШІ дозволить страховим встановлювати більш конкурентоспроможні ціни на поліси і персоналізувати їх для кожного клієнта. Наприклад, завдяки швидкому отриманню даних про місцезнаходження, сімейний стан та ймовірність подання заяви про страхову компенсацію, компанія зможе за лічені хвилини встановити розмір грошового відшкодування.
  • Обробка заявок. Компанії витрачають багато коштів на персонал, який займається врегулюванням питань з приводу страхових випадків. Співробітники в свою чергу витрачають на це багато часу. Автоматизація скорочує час на обробку заявок з декількох днів до декількох годин або навіть хвилин.
  • Виявлення шахрайства. Страхове шахрайство обходиться компаніям у понад 40 мільярдів доларів в рік. Використання ШІ виявить невідповідності в даних про страхові випадки.
  • Взаємовідносини компаній та клієнтів. Переходить з традиційного відвідування офісу на цифрові платформи. Мобільні додатки, що надають різні фінансові послуги через єдину платформу, посилюють вплив на страховий ринок. Тому відносини між страховою і клієнтами в найближчому майбутньому повністю перейдуть в онлайн-режим.
  • Послуги. Класичні страхові послуги поступляться місцем індивідуальним або новим нішевим послугам, що більш відповідають вимогам і потребам сучасного клієнта.
З чого почати?
Тим, хто хоче розвивати бізнес в сфері страхування з використанням ШІ, але не знає з чого почати, фахівці страхової компанії ЕКТА підготували кілька корисних рекомендацій.
Як штучний інтелект може змінити страхову галузь
✔️ Використовуйте прийом «ззовні всередину». Поцікавтеся думкою експертів, щоб отримати унікальну стратегію використання ШІ в страховому бізнесі.
✔️ Почніть із малого:
  • визначте цілі нового проекту вашої компанії;
  • проаналізуйте, що ви вже знаєте про ШІ, а що ще необхідно дізнатися.
  • подумайте, як саме можна застосувати ШІ у вашому проєкті.
✔️ Не бійтеся помилятися: впровадження технологій ШІ в роботу компанії, це завжди “гра в довгу”, що потребує сил, часу і матеріальних ресурсів.
Потрібно бути готовим до будь-якого результату. І пам’ятайте, що в умовах величезної конкуренції на ринку страхування, успіх вашого бізнесу буде безпосередньо залежати від рівня цифровізації компанії.
За матеріалами:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас