Як узаконити самовільне будівництво і не отримати штраф — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як узаконити самовільне будівництво і не отримати штраф

Особисті фінанси
1008
Останнім часом досить поширеним є питання узаконення самовільного будівництва. Finance.ua як портал, що дбає, аби ви не переплачували за штрафи, розповідає покрокові дії, як узаконити самовільно збудовану споруду.
У Бюро правової допомоги зазначають, що власнику чи користувачу земельної ділянки, на якій самовільно побудовано споруду, слід провести технічне обстеження будівництва, потім звернутися в органи державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБК). Протягом 10 робочих днів з дня подачі заяви, органи ДАБК повинні безкоштовно прийняти об’єкт будівництва в експлуатацію.
Чи «світить» штраф? До власників (або користувачів) земельних ділянок не застосовуються штрафні санкції, якщо вони виконували будівельні роботи без отримання відповідних документів та використовували об’єкти будівництва, не здані в експлуатацію.
Ухвалення в експлуатацію об’єктів здійснюється також безоплатно протягом 10 робочих днів з дня подачі заяви, за результатами технічного обстеження об’єкта, шляхом реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації.
До заяви про прийняття в експлуатацію об’єкта потрібно додати:
  • два примірники заповненої декларації;
  • звіт про проведення технічного обстеження об’єкта з інформацією про можливості його надійної і безпечної експлуатації (крім індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 300 квадратних метрів включно, господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею до 100 квадратних метрів включно);
  • засвідчені в установленому порядку копії: документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщений об’єкт;
  • технічний паспорт (з відміткою про проведене технічне обстеження).
До речі, якщо ви все ще не підписані на телеграм-канал Finance.ua, рекомендуємо це зробити прямо зараз. Всього декілька кліків — і найважливіші новини для ваших гаманців завжди будуть у вашому улюбленому мессенджері.
Один примірник декларації після її реєстрації повертається замовнику, а другий залишається в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який її зареєстрував.
Що це дасть? Зареєстрована декларація дозволить укладати договори про постачання на об’єкт води, газу, тепла, електроенергії, а також включити дані про такий об’єкт до державної статистичної звітності та оформлювати права власності на нього.
Що робити далі? Після прийняття об’єкта в експлуатацію потрібно звернутися в Центр надання адміністративних послуг для проведення процедури державної реєстрації права власності на новобудову з такими документами:
  • документ, який відповідно до вимог законодавства свідчить про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;
  • технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;
  • документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси;
  • письмова заява або договір співвласників про розподіл часток у спільній власності на новий об’єкт нерухомого майна (в разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, яке купується у спільну часткову власність);
  • договір про спільну діяльність або договір простого товариства (у разі, коли державна реєстрація проводиться щодо майна, будівництво якого здійснювалося в результаті спільної діяльності).
Якщо ж об’єкт самочинного будівництва не відповідає вищеописаним критеріям, наприклад, побудований на земельній ділянці, що має інше цільове призначення, узаконити його можливо тільки через суд.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас