Власника електросамоката покарали на 127 тис. грн за наїзд на пішохода
В Україні вперше визнали електросамокати транспортним засобом, виходячи з чого постановили, що їзда на них по тротуарах є порушенням правил дорожнього руху (ПДР).
Такі твердження значаться в постанові, яку виніс Шевченківський районний суд м. Запоріжжя у кримінальному провадженні про заподіяння шкоди здоров’ю пішохода через наїзд на нього електросамоката.
Рішення цікаве тим, що наразі електросамокати, як і інші види персонального електромобільного транспорту, поки ніяк не згадуються в українському законодавстві, що регулює дорожній рух – відповідно, формально на них ПДР і відповідальність за їх порушення не поширюється.
Фабула справи, в якій значаться висновки про неприпустимість їзди на електросамокатах по тротуарах, така: винуватиця події разом з дитиною їхала на електросамокаті Хіаомі Мі Electiric Scooter М365 і, об’їжджаючи літню жінку, зачепила її ліктем, в результаті чого та впала на асфальт. У лікарні жінці поставили діагноз “перелом шийки стегна”.
У суді дійшли висновку, що інциденту можна було уникнути, якби власниця електросамоката дотримувалася правил дорожнього руху. Згідно з аналізом суддів, електричний самокат підходить під визначення “транспортний засіб”, який в пункті 1.10 ПДР визначається як “пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання і механізмів”.
Подальша логіка проста: якщо електросамокат є транспортним засобом, то людина, яка ним керує, повинна керуватися ПДР і, зокрема, пунктом 11.13, який, крім деяких винятків, забороняє рух ТЗ по пішохідних тротуарах.
Виходячи зі ступеня заподіяної шкоди дії обвинуваченої були кваліфіковані за 291 статтею Кримінального кодексу, а саме “порушення діючих на транспорті правил безпеки руху, якщо це спричинило тяжкі наслідки”.
Сумарно з обвинуваченої стягнули на користь потерпілої 127,5 тис. грн. – з них трохи більше 102 тис. передбачено для відшкодування витрат на лікування.
23 тис. грн. потерпіла отримала як компенсацію за моральну шкоду. Варто зазначити, що позивачі просили за це 100 тис. грн.
Також сторони розділили між собою оплату юридичної допомоги потерпілій – по 2 тис. грн.
2350 грн сплатила обвинувачена.
Довідка Finance.ua:
- заступник голови Київської міської держадміністрації Костянтин Усов 13 липня повідомив, що згідно з меморандумом про роботу електросамокатів, раніше підписаним сервісами їх прокату, компанії знизили максимальну швидкість переміщення на них до 20 км/год, а в парках, на пішохідних вулицях і площах, в 50 метрах від станцій метро та на територіях дипломатичних установ і держустанов, які працюють у сфері нацбезпеки, – до 14 км/год.
За матеріалами: УБР
Поділитися новиною