Як часто українські компанії зіштовхуються із шахрайством (інфографіка)
Аналітики YouControl презентували результати дослідження “Перевірка контрагента: особливості та тренди”, створеного на основі результатів опитування, проведеного в грудні 2020 року.
Більше третини респондентів відповіли, що кількість шахрайств залишилася на рівні 2019 року. Про зростання таких негативних ситуацій сказали 20% опитаних. І майже вдвічі менше зазначили, що у їх компаніях кількість шахрайств, навпаки, зменшилась.
Скільки випадків шахрайств помічали у компаніях:
- 50% відзначили, що протягом 2020 року помітили до трьох випадків шахрайств по відношенню до їх компанії;
- близько 15% не помітили жодного випадку махінацій;
- ще для 16% опитаних кількість таких випадків становила від 3 до 5;
- 9% компаній помітили від 5 до 10 шахрайств;
- і 10% — стикнулися з понад десятком випадків махінацій.
У яких сферах найбільше махінацій? Цікаво те, що про кількість шахрайств, які перевищили 10 випадків, частіше інших зазначали компанії, які працюють у сферах: промисловість, медицина/фармацевтика, закупівлі, транспорт/логістика та будівництво/нерухомість. Підприємства із перших трьох зазначених вище сфер більше інших зіткнулися зі шахрайством у 2020 році у зв’язку із непростою ситуацією, спричиненою поширенням коронавірусної інфекції.
Що стосується галузей транспорт/логістика та будівництво/нерухомість — вони традиційно, щорічно стикаються з високим рівнем шахрайства через широкий перелік шахрайських схем. Наприклад, фальшиві веб-сайти, які пропонують вигідні послуги, підробка правовстановлюючих документів, внесення неправдивих відомостей до держреєстру майнових прав на нерухоме майно тощо.
Контрагенти з низкою негативних ознак заважали успішно вести співпрацю. Серед найпоширеніших проблем, які вказували на неблагонадійність партнерів та клієнтів, називали:
- відкриті виконавчі провадження у сукупності з судовими рішеннями — 37%;
- проблеми з податковою — 30%;
- компанія мала погану репутацію — 26%;
- мали місце підозрілі зв’язки з сумнівними особами — 25%;
- малий термін діяльності контрагента на ринку — 23%;
- конфлікт інтересів — 20%;
- неналежна/масова адреса реєстрації — 18%;
- компанія перебувала в процесі припинення — 13%;
- заборгованості з виплати заробітної плати та/або штрафи АМКУ — 12%;
- відсутність ліцензій — 11%;
- перебування в санкційних списках — 5%.
Довідка Finance.ua:
За інформацією пресслужби Департаменту кіберполіції, найпоширенішими схемами інтернет-аферистів у 2020 році були:
- продаж неіснуючих товарів на майданчиках оголошень;
- телефонні шахрайства. Наприклад, зловмисник під виглядом працівника банку телефонує потенційній жертві та випитує конфіденційні дані;
- створення фішингових ресурсів для збору персональних даних.
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною