Як навчати співробітників у нових реаліях — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555
НОВИНИ ПАРТНЕРІВ

Як навчати співробітників у нових реаліях

Світ
456
Чому важливо навчати співробітників у 2020 році, як це робити і чи може зменшення програм для розвитку призвести до втрати кращих фахівців.
До недавнього часу перенавчання та набуття співробітниками нових навичок вважалися основними викликами в корпоративному бізнес-середовищі. Тому reskilling і upskilling визначали найважливішим напрямом HR-стратегії. Але 2020 рік наповнив наше життя новими реаліями і відверто сплутав усі карти. Що ж змінилося в напрямі навчання співробітників?
На жаль, цей пункт став однією з найпопулярніших статей витрат, які потрапили під скорочення. Так, наприклад, згідно з дослідженням KPMG в Україні, журналу «Бізнес» та кадрового порталу grc.ua, третина (33%) компаній із тих, які були змушені зменшити витрати на співробітників, зробили це коштом освітніх активностей.
Причини зрозумілі, але питання в тому, наскільки це далекоглядно? Зараз ви заощадите на навчанні співробітників, але чи будете готові витратити завтра ще більше, аби найняти нових людей? До речі, згідно з опитуваннями, проведеними серед українських фахівців, 45% респондентів готові звільнитися, якщо відчують застій і зрозуміють, що перестали розвиватися.
Ба більше, фахівці Gartner вважають, що апскіллінг співробітників – один із найважливіших HR-трендів, здатних допомогти компаніям виділитися серед конкурентів під час пандемії COVID-19. «Проведення відмінності між критично важливими навичками і критично важливими посадовими обов’язками зміщує приціл на навчання співробітників для вироблення навичок, що потенційно відкривають для них більше можливостей», – пише Емілі Роуз Макрей (Emily Rose McRae), директор HR-практики в Gartner.
Тобто, повністю відмовлятися або критично скорочувати навчання зараз – шлях у нікуди. А от переглянути, чого і як навчати співробітників, однозначно варто.
Анатолій Коваленко, керівник відділу навчання та розвитку персоналу Moneyveo розповів, які ж тренди важливо взяти на озброєння.
  • Індивідуальна траєкторія навчання. Розробити універсальний курс, який підходить під запити всіх співробітників, неможливо. Наприклад, Микола добре знає тему А, непогано орієнтується в темі В і «плаває» в С. Водночас співробітниця Світлана, навпаки, досягла успіху в С, але про А навіть не чула. Якщо вони обоє займатимуться за однією і тією ж програмою, то швидко втратять інтерес до навчання. На противагу такому «універсальному» підходу модульні освітні лінійки дозволяють слухачеві з окремих блоків «збирати» персональну траєкторію навчання, яка відповідає саме його запитам.
  • Мікронавчання. Велика кількість контенту і постійний інформаційний шум призвели до того, що людям стало складно концентруватися на чомусь одному протягом тривалого часу. Тому фокус варто змістити з традиційних форм подання інформації на мікронавчання – невеликі блоки, доповнені практичними завданнями, чек-лістами і шаблонами.
  • Створення ком’юніті та нетворкінг. Командний дух – потужний мотиватор, що змушує нас краще працювати і вчитися. Ба більше, курси, в яких освітня частина доповнена нетворкінгом, сприймаються слухачами як можливість зав’язати цікаві знайомства, знайти серед них партнерів для своїх проєктів тощо.
  • Практикоорієнтоване навчання з використанням бізнес-симуляцій, акцентом на кейсах і конкретних завданнях, пов’язаних із повсякденною роботою слухачів. Такий підхід забезпечує високу залученість, дозволяє розвивати конкретні навички, самостійно робити висновки і отримувати власний досвід.
  • Змішане і мультиформатне навчання. Гнучкість і гібридність в організації як робочого, так і навчального процесів – це один із головних трендів року. Як показує практика, у чистих офлайн- і онлайн-форматів багато нюансів, а змішане навчання дозволяє взяти з них краще. До того ж мультиформатність, використання відеоконтенту, вправ, робочих зошитів, чек-лістів, онлайн-тренажерів тощо робить навчання насиченішим і дозволяє краще засвоювати інформацію.
  • Адаптивне навчання надає техніку в якості «інтерактивних навчальних пристроїв» і задіює нові технології для адаптації під потреби учасників програми. Завдання методу – створити оптимізовану модель навчання, яка перетворює людей із простих слухачів в активних гравців процесу.
  • Гейміфікація. Ми всі родом із дитинства, й елементи гри продовжують нас притягувати. Вони здатні зробити будь-яке нудне навчання цікавим, а складне – простим. У гейміфікації використовують ігрові правила для досягнення реальних результатів. Так, наприклад, можна отримувати високі статуси за правильні відповіді на запитання курсу, заробляти бали за кожен пройдений тест або отримувати додаткові бонуси за швидкість вивчення матеріалу.
Усі ці тренди ми реалізували в курсах Education Lab – власного хаба Академії бізнес-освіти Moneyveo. У свій час він працював на внутрішні потреби компанії, проте невдовзі стало зрозуміло, що на Education Lab є й зовнішній попит. За сім років лідерства на ринку мікрокредитування фахівці Moneyveo стали носіями унікальної експертизи практично в усіх напрямках цього бізнесу і готові нею ділитися. Тому вже зараз ми надали можливість бажаючим навчатися в рамках першого авторського курсу Ефективне стягнення простроченої заборгованості.
За матеріалами:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас