Коли банки можуть блокувати операції клієнтів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Коли банки можуть блокувати операції клієнтів

Казна та Політика
4910
Банк може заблокувати платіж, якщо визнає ту чи іншу фінансову операцію підозрілою. У деяких випадках банки можуть блокувати платежі клієнтів, вимагаючи при цьому додаткових документів за фінансовою операцією та пояснюючи це вимогами системи фінмоніторингу.
Про це пише Uteka з посиланням на Міністерство фінансів.
“Законодавчо встановлені правила фінмоніторингу вимагають від банків додатково аналізувати такі операції, щоб протидіяти можливому відмиванню та легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом. Щоб рідше потрапляти під приціл фінмоніторингу, треба орієнтуватися в тому, як працює система фінмоніторингу та які вимоги вона висуває до суб’єктів господарювання і звичайних громадян”, – ідеться в повідомленні.
Фінансовий моніторинг – це державна система протидії відмиванню та легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом. Тобто це перевірка суб’єктами первинного фінмоніторингу того, чи законна фінансова операція.
Під приціл суб’єктів первинного фінансового моніторингу потрапляють операції клієнтів, які є складними, незвично великими або проведеними у незвичний спосіб. Або ж операції, які не мають очевидної економічної чи законної мети.
Про які операції інформують Держфінмоніторинг:
  • суб’єкти первинного фінмоніторингу зобов’язані інформувати Держфінмоніторинг про всі операції більші 400 000 грн (до квітня цього року діяв відповідний поріг 150 000 грн). Якщо фізична особа чи підприємство з року в рік ведуть одну і ту саму діяльність, здійснюють зрозумілі та передбачувані транзакції, а банк або бухгалтер розуміють цю діяльність, мають всю необхідну інформацію про клієнта, то не треба щоразу доводити доцільність транзакції, навіть якщо вона перевищує 400 000 грн.
Правила роботи суб’єктів первинного фінмоніторингу:
  • якщо суб’єкт первинного фінмоніторингу виявить підозрілу операцію – він її зупиняє і повідомляє про це Держфінмоніторинг. Така зупинка триває два дні;
  • потім Держфінмоніторинг за наявності підстав продовжує зупинку на 7 днів та повідомляє правоохоронні органи;
  • далі триває аналітична робота і перевірка клієнта. За необхідності у клієнта можуть вимагати додаткові документи;
  • протягом 30 днів повинно бути ухвалене рішення або щодо продовження блокування, або щодо можливості здійснення операції.
Які документи можуть вимагати:
  • якщо операція клієнта визнається підозрілою, від нього можуть вимагати документи, які допоможуть відповісти на два питання. Перше – хто робить платіж і на користь кого, щоб виключити операції на користь терористів та осіб, які перебувають під санкціями. В якості підтвердження можуть вимагати паспорти, ідентифікаційні коди, інші документи;
  • друге питання – це суть операції. Потрібно зрозуміти, за що перераховуються гроші. Суб’єкт первинного фінмоніторингу повинен переконатися, що це не легалізація, не корупція або не переведення в готівку коштів.
Коли банки можуть блокувати операції клієнтів

Довідка Finance.ua:

  • 28 квітня 2020 року набув чинності Закон “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів”.
  • Національний банк підвищив прозорість ухвалення рішень щодо застосування заходів впливу до банків.
  • Пізніше Національний банк оновив нормативну базу щодо застосування заходів впливу за порушення фінансового моніторингу.
Читайте важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr 🤫
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас