0 800 307 555
0 800 307 555

Бізнес у нових реаліях, уроки карантину. Чим ділилися експерти на FinRetail 2020 (фотозвіт)


Минулої п’ятниці, 20 листопада, в Києві відбулася п’ята ювілейна бізнес-конференція FinRetail 2020.

Карантин вніс поправки в звичний спосіб життя абсолютно всіх і FinRetail не став винятком. Вперше в Україні івент було проведено в дуже нестандартному форматі – офлайн плюс онлайн. Нетривіальне завдання щодо суміщення фізичної та діджитал присутності, щоб кожен учасник відчув себе важливою частиною події, сталл справжнім викликом для організаторів конференції.

Офлайн і онлайн разом

Дорогу здолає той, хто йде, а можливості знайдуться, було б бажання.

На відкритті конференції заступник міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан розповіла про масштабний проект міністерства з побудови цілісної екосистеми для бізнесу. Вже зараз будь-який бажаючий може безкоштовно отримати консультацію щодо 12 ключових напрямків на порталі Онлайн-платформи «Дія.Бізнес». А вже в грудні буде доступний експортний портал.

Заступник міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан розповідає, з якими питаннями найчастіше звертаються підприємці

У новій реальності, яку подарував нам COVID-19, активно розвиваються системи і сервіси віддаленої ідентифікації. Оновлений закон про фінмоніторинг, який набрав чинності навесні цього року, дозволили фінансовим організаціям ідентифікувати клієнтів віддалено. З одного боку, це відкриває нові можливості для банківського сектора, з іншого боку експерти фінансового ринку відзначають низку загроз, які можуть призвести до застосування штрафних санкцій і втрати конверсій і позичальників. Дискусія на тему віддаленої ідентифікації вийшла спекотною і в офлайн, і в онлайн.

Панельна дискусія щодо віддаленої ідентифікації з представниками всіх сторін – регулятора, держави і бізнесу.

Що стосується вподобань самих клієнтів, то серед інструментів для віддаленої ідентифікації вони найчастіше використовують верифікацію через BankID НБУ. На другому місці – підписання договорів онлайн клієнтами за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису)», – такими даними поділився співзасновник скоринг-провайдера RiskTools Денис Зикеєв.


Денис Зикеєв дає практичні поради, як змусити клієнтів оформляти більше кредитів онлайн

Тим часом в потоці «Retail – інноваційні технології для бізнесу» комерційний директор Cityconsult Development Анастасія Давидова розповіла про нові тренди на ринку в період пандемії: люди купують товари першої необхідності і менше витрачають на надмірності; всі йдуть в онлайн, і покупці теж; люди хочуть стабільності і довіряють тим, хто не зникає з медіапростору.

Сьогодні сервіс – це ключ до серця клієнта. Потрібно знати і вивчати клієнта, його болі, емоції звички і бути чесним і відкритим у спілкуванні, рекомендує Анастасія Давидова.

Учасники дискусійної панелі «Як фінтех змінює купівельну поведінку і допомагає ритейлеру утримати покупця», відзначили, що на тлі пандемії COVID поведінку клієнта багато в чому стала визначати безпека, гігієна платежів. А значить, стають все більш популярними безконтактні методи оплати і системи самообслуговування. Більше того, тренд touchless істотними темпами зростає серед старшого покоління. Платежі в онлайні за словами Директора з цифрових рішень Visa в Україні, країнах СНД і Південно-Східної Європи Олександра Стельмаха зросли в 2 рази. А керівник напрямку по роботі з торговельними підприємствами ПриватБанк Євген Васильцов зазначив, що вперше в банку частка онлайн кредитів перевищила кредити офлайн.

У відповідь бізнес не пішов, а побіг в онлайн. Більшість ритейлерів фактично за 2-3 місяці запустили свої інтернет-магазини. Зростає попит на такі технології, як:

  • «Tap to Phone» від Visa, коли платежі можна приймати прямо в смартфоні торговця, тобто телефон повністю замінює собою платіжний термінал.
  • Додаток Scan&go, коли покупець сам сканує продукти і оплачує їх в своєму додатку. Подібні рішення сьогодні вже є в “Велмарт” і “Велика Кишеня”, в мережі магазинів Fozzy груп і АТБ.
  • Біометричні методи оплати, такі як FacePay від ПриватБанк.
  • Оплата за допомогою QR кодів.

Учасники дискусії зійшлися на думці, що для кожної технології оплати знайдеться своє місце. Потрібно надати клієнтам надати максимально можливий набір способів оплати, а ринок зробить вибір.

ПриватБанк на FinRetail 2020 презентував одразу два інноваційні сервіси для ритейлерів і їхніх клієнтів:

- проект FacePay – плати обличчям, або, як жартує один з творців проекту, керівник напрямку діджитал продуктів ПриватБанку Христина Кармазіна, «плати посмішкою».

- “Готівка на касі” торгової точки – нова послуга швидкого доступу до грошей на картці.

Керівник напрямку діджитал продуктів ПриватБанку Христина Кармазіна і керівник напрямку по роботі з торговельними підприємствами ПриватБанку Євген Васильцов презентують проект FacePay

Ще один тренд, про який багато говорили останні 2 роки, але тільки цьогоріч він набув нового змісту – це токенізація, технологія по заміні реальних даних, які є на пластиковій картці, унікальним цифровим кодом. Чи означає це, що в найближчому майбутньому ми зможемо зовсім відмовитися від пластикових карток, як працює і в чому перевага технології, розповів комерційний директор Portmone Олексій Миропольський

Що може дати бізнесам використання токенів, розповів комерційний директор Portmone Олексій Міропольський.

Про те, як побудувати безпечний і стійкий до навантажень платіжний процесинг і чому це критично важливо для роботи великого бізнесу в онлайні. Розповів Lead Project Manager компанії Leogaming, що відповідає за технічні інтеграції з партнерами, а також за контроль, розвиток і впровадження технічних систем, Денис Риков.

Генеральним спонсором конференції стала компанія Leogaming, на стенді якої кожен бажаючий міг залишити свій відгук про конференцію та підзарядити мобільні телефони, щоб завжди залишатися на зв’язку.

А в секції «Надихайся. Можливості в усьому» експерти заряджали новими ідеями для бізнесу.

Так, співвласниця СК «Арсенал Страхування» та засновниця Easy Peasy Insurtech Марина Авдєєва на особистому прикладі показала, що більшість проривів відбуваються під час кризи. «У березні наші клієнти почали дзвонити і просити “заморозити” страховки. Тоді ми подумали, що людям потрібна страховка за принципом On/Off, а не на цілий рік”, – поділилася досвідом Марина Авдєєва. Так з кризи народився нові проект Easy Peasy Insurtech, який працює за принципом «скільки їздиш – стільки платиш. А не їздиш – не платиш», – каже Марина.

Маркетинг-директор MEGOGO Валерія Толочина і head of SMM в MEGOGO і Олексій Міллер розповіли, що найскладнішою проблемою під час карантину для багатьох компаній виявилося побудувати комунікацію з клієнтом, і ті, хто зумів це зробити, залишилися на плаву. Для того, щоб зрозуміти свого клієнта, в компанії MEGOGO провели велике дослідження, опитали понад 3 тис. осіб, щоб визначити, чому вони обирають MEGOGO.

Рецептом секретної, ідеальної формули супер-сильного креативу поділилася директор з маркетингу CCLoan, маркетолог-практик з понад 15-річним досвідом роботи в інфобізнесі, it, інвестиційних, юридичних і фінансових компаніях, член журі Effie Awards 2020 року – Ганна Моісеєва.

А ось співвласниця digital-агентства LOBODS, серед клієнтів якого понад 80 українських та міжнародних брендів, включаючи Таскомбанк, КредитМаркет, Universal Bank, Loany і багатьох інших, Зоя Лобода продемонструвала, як легко і просто зробити захоплюючий SMM для серйозної сфери фінансових послуг.

Вперше на FinRetail 2020 ділилися не тільки бізнес кейсами, а й радили і дискутували на тему управління особистими фінансами. Наприклад, практикуючий інвестор, директор Київської філії Фрідом Фінанс Богдан Сидоренко звернув увагу учасників на три найбільш прогресивні й перспективні з точки зору інвестиційної привабливості сфери: біотехнології, комп’ютерна інженерія та генна інженерія.

У що інвестувати сьогодні, які є можливості у фондового ринку, про сімейні фонди, ефективність в управлінні активами і створення ідеального портфеля для приватного інвестора, дискутували учасники панелі «У що інвестувати в українських реаліях і управління приватним капіталом», модератором і ідейним натхненником якої якої став – СЕО Wotan, керуючий партнер MRP, голова експертної ради фонду АТАМАНСергій Кравецький.

А на стійці інноваційного партнера конференції Конкорд банк гостинно пригощали смачними освіжаючими коктейлями.

Завершилася конференція нагородженням переможців II етапу гри для вебмайстрів FinGalaxy з призовим фондом 4 млн. грн. від компанії SalesDoubler.

ТОП-5 вебмайстрів у рейтингу за набраними милями за конверсії, отримали свої грошові призи. Головний приз за 1-е місце в рейтингу склав 200 000 грн.

Багатьом вебмайстрам цього дня також вдалося перевірити свою фортуну, адже SalesDoubler провела random-розіграш серед всіх учасників ігор, розігравши понад 1 мільйон гривень.

Організатори конференції в особі компанії BankOnline, фінансових порталів Finance.ua і “Мінфін”, а також асоціації платіжних систем UAPS дякують всім учасникам, спонсорам і партнерам івенту, цінують внесок кожного і з нетерпінням чекають нових зустрічей.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Опитування
В Контексті Finance.ua