0 800 307 555
0 800 307 555

«Шеринг від Дії»: де і як він може знадобитися


Раніше, в жовтні на Diia Summit міністр цифрової трансформації Михайло Федоров презентував Дія 2.0 – оновлену версію застосунку держави у смартфоні. Серед функціоналу додатку з’явилося багато нового.

Серед нових документів було представлено: картку платника податків; довідку ВПО (переселенця); свідоцтво про народження дитини; електронну прописку в паспортах та свідоцтві. Нові продукти в застосунку, що були представлені — це «шеринг» документів, оплата штрафів за порушення ПДР (фото- та відеофіксація); оплата боргів за виконавчими провадженнями.

Більше про можливості та використання електронних документів в «Дії» розповів на FinRetail-2020 Денис Іванов, керівник експертної групи Директорату електронних послуг.

«Наразі існують кілька сценаріїв, як можна зробити шеринг. Шеринг документів – це не лише можливість безпосередньо поділитись цим документом, це і можливість валідувати документ, тобто підтвердити свою особу та пересвідчитись у правдивості цього документу. Є можливість це зробити офлайн – на точках доступу в магазинах чи відділеннях банку. Можна зробити онлайн, якщо це онлайн магазин і необхідно залишити якісь свої дані, або підтвердити свої паспортні дані», – повідомив Іванов.

Коли може знадобитися для ритейлу «шеринг»:

  • придбання алкогольно-тютюнової продукції та пересвідчення у віці покупця продукції;
  • видача оплачених онлайн-замовлень та доставлення оплачених товарів, де потрібно валідувати людину;
  • пред’явлення документів, власник яких має право на знижки й пільги (у «Дії» вже є 8 документів: біометричний та закордонний паспорт, паспорт оформлення ID- картки, свідоцтво про народження дитини, студентський квиток, водійське посвідчення та інші).

Технічно є можливість «шерити» кожен із цих документів, юридично – потрібно пройти відповідні процедури для того, щоб мати змогу оформити правильно відповідний запит і отримати ці документи для ваших бізнес-процесів, додав він.

Про користь «шерингу» при поверненні товару. «При поверненні товару потрібно пред’являти документ, щоб компанія могла заповнити відповідні дані для оформлення товару, який був придбаний заздалегідь. Для електронної комерції — це можливість оформлення кредиту на придбання товару онлайн, або повернення товару в будь-яких життєвих ситуаціях», – повідомив Іванов.


Про безпеку електронних документів в “Дії”. Зі слів Іванова, “Дія” не зберігає жодної інформації про людей. Вся інформація, яку ви бачите в застосунку про себе, або якщо ви перевіряєте іншу людину, генерується в момент запиту в реєстрах, що підключаються. “Дія” отримала сертифікат КСЗІ (комплексна система захисту інформації – ред.), що повністю гарантує безпеку збереження технології інформації.

Довідка Finance.ua:

  • Валідація – це можливість перевірити користувача цифрового документа «Дії». Приклад: продати якийсь товар з категорії тютюнових виробів чи алкогольних напоїв, де потрібно підтвердити наявність певного віку для придбання цього товару.
  • Шеринг – сервіс, що дозволяє отримати копії (дані) цифрових документів клієнтів одразу у вашу інформаційну систему.

Що таке додаток «Дія» та як ним користуватися 📱

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua