0 800 307 555
0 800 307 555

Як зміняться "інструменти вибивання боргів" (інфографіка)


Як зміняться "інструменти вибивання боргів" (інфографіка)

SMS з погрозами, цілодобові дзвінки, шантаж. Інструменти «вибивання боргів» в Україні сьогодні нагадують похмуре Середньовіччя. Таку думку висловила перший заступник голови Національного банку Катерина Рожкова для НВ Бізнес.

Як НБУ планує обмежити вседозволеність та встановити цивілізовані правила гри для колекторів?

Що зміниться після ухвалення спільного законопроєкту №4241:

  • Перше – перевірка перед доступом на ринок та прозора структура власності.

Банкам та фінансовим компаніям буде заборонено залучати колекторів, які не включені до реєстру. Про нелегальних колекторів ми повідомлятимемо правоохоронців.

  • Друге – вимоги щодо етичної поведінки.

Колекторам буде прямо заборонено погрожувати та шантажувати. Вони не зможуть вводити в оману про розмір боргу та наслідки невиконання договору, дзвонити уночі, приховувати номер. Представник колекторської компанії повинен буде повідомляти боржникові своє прізвище та ім’я, назву кредитора та колекторської компанії, підставу дзвінка та розмір боргу.

Якщо колектор порушуватиме вимоги, то нестиме відповідальність: від штрафів (50-100 тис. грн) до виключення з Реєстру колекторських компаній.

  • Третє – банк чи фінансова компанія будуть зобов’язані інформувати позичальника про залучення колекторів.
    Ця інформація буде прописана у кредитному паспорті. Кредитодавець також буде зобов’язаний публікувати інформацію про колекторські компанії, з якими співпрацює, на своєму вебсайті та в місцях надання послуг.
  • Четверте — обов’язковий контроль колекторів з боку банків і фінансових компаній.

Головним джерелом інформації про порушення будуть звернення клієнтів, як до банку чи фінкомпанії, так і до Національного банку. Банк чи фінансова компанія повинні розглядати усі звернення про порушення. Якщо колектор упродовж року принаймні двічі порушив вимоги до етичної поведінки, кредитор має достроково розірвати з ним договір.

Мої Fiнанси:

  • Як себе захистити:
  • потрібно дізнатися назву колекторської компанії, представники якої вам телефонують. Якщо кредит вас не стосується, варто пояснити ситуацію та попросити припинити дзвінки;
  • якщо вам продовжують телефонувати щодо кредиту, який вас не стосується, зверніться з письмовою скаргою до керівництва колекторської компанії, а також до контакт-центру НБУ за телефоном 0 800 505 240;
  • також варто звернутися до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або до суду. Адже саме вони контролюють дотримання законодавства про захист персональних даних. Якщо колектори все ж погрожують, потрібно обов’язково звернутися до правоохоронних органів.

Що робити, якщо дошкуляють колектори? 👀

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Весь ринок:Особисті фінанси
Все, що ми знаємо про:НБУ
Опитування
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua