Іван Портний: як українці обирають інтернет-магазин
У зв’язку з пандемією українці, які раніше купували в офлайні, прийшли в інтернет. І самі переконалися, що це не страшно і навіть зручно. У цій колонці для Finance.ua розповім, що впливає на вибір інтернет-магазину і що важливо для покупців при здійсненні покупки в онлайне.
Must have: на що звертають увагу відразу
Ціна товару. За даними нашого дослідження, 79% інтернет-покупців насамперед звертають увагу на ціну. Для багатьох вона буде головним імпульсом до покупки.
Відгуки про продавця або про інтернет-магазин на другому місці за важливістю. 55% покупців звертають увагу на їх кількість. Проте, не всі відгуки обов’язково повинні бути позитивними. Нормальна кількість негативних відгуків – 10%. Також тут важливо – чи відповідає продавець на негативні відгуки, чи намагається вирішити проблему покупця.
Рейтинг продавця, інтернет-магазину – 47% покупців дивляться на нього під час шопінгу.
Ось що змусить купити товар у вас на сайті
За даними дослідження агентства досліджень Kantar, в ТОП-5 параметрів, які важливі для покупця при виборі місця для покупки, входять:
- довіра до інтернет-магазину;
- широкий асортимент товарів;
- легкість в пошуку товару на сайті;
- співвідношення ціна/якість;
- надійні і зручні способи оплати.
При цьому покупцеві менш важливі на тлі інших такі фактори, як акції, знижки, персональні пропозиції. Хоча їх вони все одно люблять.
Послуги та активності, що підкорять покупця
Гарантія на товар. Особливо, це стосується різної техніки та електроніки, позаяк в офлайні на всі ці товари людині видається гарантія.
Можливість повернення товару. Особливо актуально це при купівлі одягу, бо часто буває, що обраний розмір не підійшов.
Безкоштовна доставка. Вона знижує всю вартість покупки в інтернеті. Особливо це стосується недорогих замовлень, тому що покупцю не хочеться доплачувати 40 грн. за товар вартістю в 100 грн.
Прибираємо бар’єри перед онлайн-шопінгом
Дуже часто покупці відзначають, що в онлайні важко переконатися, чи підходить тобі товар. Тому для інтернет-магазину або продавця важливо не допустити ситуації: очікування – реальність.
Детальний опис товару та його характеристик дозволить покупцю переконатися, що він замовив те, що йому потрібно. Сюди відноситься як фото, так і текст – опис до нього.
З огляду на те, що в офлайні покупець може помацати, приміряти, поклацати – в онлайні важливо дати йому це відчути. Тому чим краще відзнято товар і чим більше про нього написано – тим більше ймовірності, що людина отримає хороший купівельний досвід і повернеться за покупками в онлайн знову.
Безпека – покупці переживають, що можуть натрапити на шахрая, а продавці – що їхній товар не заберуть на пошті. У підсумку отримуємо недовіру з усіх боків. Щоб поборотися з цим, ми запустили Пром-оплату. Продукту лише півроку, але вже 10% всіх замовлень на маркетплейсі оплачується з її допомогою. Онлайн оплата є сильним драйвером ринку і завдання всіх гравців онлайну зробити так, щоб покупець не боявся платити в інтернеті і був упевнений в надійності платіжної системи.
Ще однією перешкодою може стати дорога доставка. Середній чек покупки на Prom.ua – 800 грн. При цьому, середня вартість доставки поштовими операторами України – близько 80 грн разом з комісією за накладений платіж. Тобто покупцю потрібно додати до вартості замовлення ще 10%.
Багато інтернет-магазинів пропонують безкоштовну доставку, правда, часто – на дорогі товари. Це може утримувати людину від здійснення онлайн покупок в сегменті недорогих товарів і при цьому гальмувати процес переходу в онлайн. Ми, наприклад, запустили безкоштовну доставку з Justin на замовлення від 200 грн. У підсумку тиждень до тижня кількість замовлень з цим логістом збільшується на 5%.
Іван Портний, CEO маркетплейсу Prom.ua
За матеріалами: Finance.ua
Поділитися новиною