3254
В "Укравтодорі" розповіли, скільки коштує будівництво 1 кілометра дороги
— Казна та Політика
Середня вартість нового будівництва 1 кілометра автодороги першої категорії з асфальтобетонним покриттям у 2020 році в Україні становить 170,6 млн грн.
Таку інформацію ЦТС надали в Державному агентстві автомобільних доріг.
Середня вартість будівництва:
- 1 км асфальтобетонної дороги другої категорії – 77,4 млн грн,
- третьої – 69,6 млн грн,
- четвертої – 39,4 млн грн,
- п’ятої – 11,3 млн грн.
Якщо говорити не про абсолютно нове будівництво, а про ремонти доріг, то, за даними “Укравтодору”, максимальна вартість капітального ремонту 1 км автодороги першої категорії може досягати 60 млн грн, а реконструкції – 100 млн грн.

Від чого залежить вартість. Структура вартості дорожньо-будівельних робіт залежить як від категорії дороги, так і від низки інших факторів, але усереднені дані такі: вартість матеріалів, виробів і конструкцій – 60%, вартість експлуатації будівельних машин і механізмів – 20%, заробітна плата – 10%, інші витрати – 10%.
“Будівництво абсолютно нової дороги не можна абсолютно ні до чого прирівнювати, тому що воно передбачає повністю нове проходження дороги по новій ділянці, по полях, болотах… І саме від рельєфу місцевості залежить вартість одного кілометра. Тому що в новому будівництві дуже велика частка витрат падає на земляні роботи, включаючи, наприклад, заміну грунтів, які не підходять за лабораторними аналізами і т.д.”, – прокоментував Олександр Ращупкін, радник в корпорації РДС.
Складові вартості будівництва або ремонту 1 км дороги: він зазначив, що, наприклад, бар’єрні огорожі можуть скласти до 10-15% від загальної кошторисної вартості об’єкта.
Матеріал. Що стосується частки асфальтобетону у вартості матеріалів, то, за словами фахівця, підрахувати це складно: “Все залежить від кількості шарів дорожнього покриття. Якщо це поточний ремонт і тільки два шари асфальту, то асфальт складе 80% або 90%. Якщо це регенерація і є інші добавки, то асфальт складе 60%. Якщо додаються кілька нижніх підстилаючих шарів дорожнього одягу і щебенево-пісочних сумішей з додаванням цементу, то там асфальт може становити половину від вартості матеріалів”.
За матеріалами: Економічна Правда
Поділитися новиною
Також за темою
Мінекономіки затвердило нову редакцію угод про користування надрами
Уряд спростив операторам зв’язку процедури будівництва станцій
Зеленський назвав сценарії отримання репараційної позики для України
«Податок на OLX»: чотири цифрові платформи підтримали ініціативу уряду
ПДФО цього року приніс бюджету на 86 млрд грн більше, ніж торік
Італія, Мальта і Болгарія виступили проти використання російських активів для кредиту Україні
