2021 рік може стати крахом вагонобудівної галузі в Україні - експерти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

2021 рік може стати крахом вагонобудівної галузі в Україні - експерти

Казна та Політика
1879
Внаслідок продовження строків експлуатації на сьогодні близько 64 тисяч вантажних вагонів або 43,5% всього рухомого складу України вичерпали свій нормативний ресурс. А 2021 рік може стати крахом та повною зупинкою вагонобудівної галузі.
Про це заявили на конференції: “Сьогодні – зупинка вагонобудівних заводів країни, завтра – банкрутство логістичних компаній. Вимагаємо від уряду вжити невідкладних заходів”.
До зношених вагонів, кажуть експерти, щороку додаються тисячі імпортованих з країни-агресора Росії вантажних вагонів, які списуються там і за безцінь продаються в Україну. Як повідомив директор “ТАС-Логістик” Володимир Іващенко, за останні чотири роки з Росії завезли 18 тис. “гробів на колесах”, розкомплектованих старих вагонів, які калічать наші колії і спричиняють аварії на залізниці, а гроші за цей мотлох ідуть країні-агресору.
“Через це українські робітники, а й сталевари, металурги та інші фахівці втрачають роботу. А найгірше, що в той час, коли вагонобудівні заводи зупиняються і починається тотальне безробіття, російські вагони продовжують завозити в Україну. На додачу, дозволяють їм працювати в розкомплектованому стані, навіть без справних гальмівних систем”, – стверджує Іващенко.
Ризики використання старих вагонів:
  • руйнуються залізничні колії;
  • збільшуються поточні витрати на експлуатацію;
  • втричі збільшується кількість позапланових ремонтів та простоїв парку;
  • знижується конкурентоздатність залізничних перевезень територією України;
  • є техногенний ризик для функціонування залізничного сектору.
За словами Іващенка, Укрзалізниця в червні заборонила ввозити в Україну іноземні вагони в порожньому стані. Кабмін в липні заборонив розмитнювати вагони, які в липні 2014 року були зареєстровані в Росії. Та не все так просто.
“Нам кажуть – «все, ринок закрито», але ж ні. У нас є факт завезення в Україну в липні 2020 року 50 вагонів. Попри всі заборони уряду та Укрзалізниці, ці вагони були ввезені в країну в режимі тимчасового ввезення й наразі продовжують працювати. Я також звертаю вашу увагу, що уряд заборонив ввозити в Україну лише до 31 грудня 2020 року. А що потім? Тому ми наголошуємо на необхідності заборони ввезення на митну територію України іноземних вагонів не тільки в режимі імпорту, а й в режимі тимчасового ввезення. Також продовження цієї заборони, як мінімум, до кінця 2021 року”, – зазначив він.
Що і скільки втратить економіка, якщо нічого не змінити:
  • недоотримає 150 млрд гривень інвестицій в залізничну галузь;
  • близько 10% додаткового зростання ВВП України;
  • втратить більш ніж 45 млрд податків в бюджети різних рівнів;
  • втратить інвестиції в розвиток продуктивності виробництва в більш ніж 150 українських підприємств;
  • буде втрачено 120 000 створених робочих місць для фахівців важкої промисловості країни.
Зі слів Генерального директора “Аурум Груп” Андрій Жарія, ось що варто зробити:
  • обмежити будь-яке використання списаних вживаних вагонів з будь-яких юрисдикцій (російські вагони вже йдуть в обхід через будь-які країни світу).
  • заборонити експлуатацію неукраїнських вагонів (російських, інших країн, у внутрішніх перевезеннях України (як виняток імпорт-експорт).
  • з 1 жовтня ввести заборону на постачання до складу вагонів, яким продовжили терміни експлуатації.
  • переглянути вимоги й фактичне виконання ремонтних робіт у вагонах, які закінчили свій термін експлуатації.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас