"Київстар" допоможе МФО перевіряти клієнтів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Київстар" допоможе МФО перевіряти клієнтів

Кредит&Депозит
4427
Максим Мацибора, керівник проектів Big Data на корпоративному ринку Київстар на MFO summit 2020 розповів про те, що таке скоринг і що може допомогти мікрофінансовим організаціям з ризиковими клієнтами.
За його словами, скоринг – це модель, яка побудована на алгоритмах машинного навчання.
«Коли до нас приходить МФО, ми просимо, щоб вони нам дали дві групи своїх клієнтів. Це хороші і погані позичальники. Ми їх аналізуємо, виявляємо деякі закономірності, розуміємо, що їх об’єднує. Далі ми будуємо скоринговую модель у вигляді скорингового бала і передаємо інформацію мікрофінансовій компанії про те, на скільки позичальник платоспроможний. Всі параметри аналізує машина», – розповів експерт.
Що саме аналізують?
"Київстар" допоможе МФО перевіряти клієнтів
Як зазначив експерт, зараз є проблеми, пов’язані з шахраями. Є люди, які за допомогою шахрайських дій намагаються взяти кредит або скористатися коштами клієнта. А аналіз у вигляді скорингу не дозволяє визначити шахрая. Тому компанія «Київстар» почала розробляти послуги, які можуть допомогти МФО. Ці послуги планують запустити вже в найближчі місяці.
Що це за послуги:
  • Check IMEI – це можливість перевірити, чи не змінювався за номером телефону IMEI самого апарата. «Як це працює: ви відправляєте нам номер телефону, вказуєте термін перевірки, ми аналізуємо, після чого видаємо інформацію про те, чи змінювався телефонний апарат», – пояснив Максим Мацибора;
  • Sim count – це перевірка кількості унікальних сім-карток (саме Київстар), які використовувалися в одному мобільному апараті. Нормально, якщо абонент протягом 30 днів змінює сім-картку не більше двох разів;
  • Calls and SMS forwarding – це можливість перевірки, чи встановлена ​​переадресація дзвінків або смс за номером телефону;
  • Sim lifetime – це можливість перевірки, чи активізувалася сім-картка за останні 30 днів;
  • Geolocation check дозволяє перевірити, чи був абонент в певній точці з зазначеним радіусом. «Як це працює: ви надсилаєте номер, дату і локацію. Ми вам відповідаємо, чи був цей абонент в цій локації в радіусі 20 км чи не був. Є можливість перевірити домашню та робочу зону», – розповідає експерт.
  • Roaming check дозволяє перевірити, чи перебуває абонент зараз за кордоном;
  • Jails дає можливість визначити, чи перебуває людина в місцях позбавлення волі.
Пізніше Київстар надав Finance.ua заяву, що стосується теми реалізації проєктів із використанням аналітики великих даних (Big Data) на замовлення мікрофінансових організацій, а саме послуг скорінгу та антифрод:
“Київстар суворо дотримується Законів України «Про інформацію» та «Про захист персональних даних» та не передає третім особам жодної персональної інформації стосовно абонентів або їх поточне місце розташування. Моделі скорингу та антифрод розроблені для того, щоб Фінансові установи та МФО мали змогу точніше прогнозувати ризики неповернення коштів, більш ефективно боротися з шахрайством, а також знизити бар’єри для отримання кредитів для людей з недостатньою кредитною історією, розвиваючи фінансову інклюзію. Усі параметри аналізуються машинними алгоритмами без втручання людини.
Замовник, компанія-клієнт, та виконавець, Київстар, стають до реалізації проекту виключно після підписання комерційного Договору, який чітко фіксує обов`язки сторін щодо захисту персональних даних та неможливості передавати будь-яку інформацію третім сторонам, в тому числі телефонні номери або геолокацію.
Слід зазначити, що важливим обов’язком компанії-клієнта є отримання дозволу від особи, яка звертається за фінансовим продуктом, щодо можливості від його імені звертатися до телеком-оператору з запитами до описаних вище сервісів (моделей)”.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас