Ринок ритейлу в умовах кризи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ринок ритейлу в умовах кризи

Особисті фінанси
432
Порівняно з минулими кризами, ринок ритейлу поки не демонструє драматичного падіння.
Про це свідчать заяви крупних гравців, які були присутні на спеціалізованій виставці індустрії ритейлу RAU Expo 2020.
Як зазначається, загальна пропозиція якісних торговельних приміщень у Києві протягом півріччя збільшилась на ~5,4% і склала 1 584 300 м².
Згідно з заявами девелоперів до кінця року введення в експлуатацію інших ТРЦ не очікується. На стадії будівництва – 10 ТРЦ загальною площею понад 747 000 м². Їх відкриття заплановано протягом 2021-2023 років.
За даними міжнародних ритейлерів, які функціонують в тому числі й на українському ринку, за фактом зняття суворих обмежувальних заходів, рівень продажів загалом в Україні в процентному співвідношенні (період до періоду) вищий, ніж у більшості європейських країн, що вселяє оптимізм щодо темпі ввідновлення ринку.
Індекс споживчих настроїв:
  • на базі показника можна спрогнозувати зміни споживчого попиту в майбутньому;
  • значення індексів можуть змінюватися в межах від 0 до 200. Якщо показник перевищує 100 пунктів, то в суспільстві переважають позитивні оцінки та все більше споживачів готові витрачати гроші;
  • на початку 2014 року внаслідок кризи, індекс споживчих настроїв знизився до рівня 60 пунктів. Зниження відбувалось протягом 2014 і 2015 року, зупинившись на позначці 40 пунктів. Зростання показника почалось наприкінці 2015 року. Однак наступні три роки індекс тримався в межах 60 пунктів;
  • наприкінці 2018 року індекс почав суттєво зростати. У вересні 2019 року було зафіксовано 12-річний максимум показника – близько 97 пунктів;
  • уповільнення зростання доходів населення, згасання суспільного ентузіазму після виборів вплинуло на спад індексу. В лютому 2020 року, перед ситуацією з коронавірусом, індекс складав близько 80 пунктів;
  • коронавірус та локдаун прискорили зниження показника. Станом на липень, індекс споживчих настроїв був на рівні 66 пунктів.
Настрої населення зупинились на показнику трохи вище рівня психологічної позначки в 60, що не є драматичним падінням в порівнянні з минулими кризовими періодами.
Ринок ритейлу в умовах кризи
«Якщо найближчим часом нових потрясінь не буде, то вже з початку наступного року можемо розраховувати на відновлення ринку. А чергові карантинні заходи можуть тільки погіршити ситуацію та спровокувати стагнацію», – вважає Ігор Заболоцький, провідний експерт Colliers International (Україна).
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас